دمشق:

اروپایی‌ها برای یک بار هم که شده، رفتار خصمانه ترکیه را محکوم کنند

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه از جامعه بین‌الملل و مسئولان اروپایی خواست که حتی برای یک بار، موضع انسانی اتخاذ کنند، از طرح‌های استعماری پست خود دست بردارند و رفتار خصمانه دولت ترکیه را محکوم کنند.
کد خبر: ۳۸۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ - 05March 2020

اروپایی‌ها برای یک بار هم که شده، رفتار خصمانه ترکیه را محکوم کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه بار دیگر از استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی در بحران سوریه به ویژه عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استان ادلب انتقاد کرد.

این منبع گفت: «اظهارات و هیاهوی مسئولان برخی از کشور‌های غربی درباره وضعیت انسانی استان ادلب به خاطر عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی و نادیده گرفتن جنایات این گروه‌ها و نیرو‌های اردوغان که با هم علیه غیر نظامیان سوری می‌جنگند، نشان‌دهنده میزان نفاق و دروغ سیاست‌های این کشورهاست».

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد که کشور‌های غربی در راستای منافع خود، همچنان مسائل انسانی را سیاسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: «سوریه بار دیگر مایل است که به این کشور‌ها یادآوری کند که مبارزه با تروریسم در خاکش، حق قانونی است که قوانین و منشور‌های بین‌المللی بدان اعطا کرده است».

این مسئول سوری ادامه داد: «گروه‌هایی که نیرو‌های ارتش سوریه با آنان مبارزه می‌کند، تحت رهبری هیئة تحریر الشام قرار دارند؛ [گروهی]که در لیست شورای امنیت، به عنوان یک سازمان تروریستی گنجانده شده و از ساکنان استان ادلب به عنوان، سپر انسانی استفاده می‌کند».

این دیپلمات خاطر نشان کرد: «سوریه بار دیگر تأکید دارد که در ارائه تمامی کمک‌های لازم به شهروندان در سراسر جغرافیای سوری و ارائه تسهیلات به شهروندان خود که به خاطر تروریسم آواره شده بودند و به کشور خود بازگشته‌اند، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد».

وی با تأکید بر اینکه سوریه به هیاهوی مسئولان غربی و گریه‌های دروغین آنان به خاطر رنج ملت این کشور هیچ اهمیتی نمی‌دهد، تصریح کرد، دمشق از جامعه بین‌الملل و مسئولان اروپایی می‌خواهد که حتی برای یک بار، موضع انسانی اتخاذ کنند، از طرح‌های استعماری پست خود دست بردارند و رفتار خصمانه دولت ترکیه را محکوم کنند.

وزارت خارجه سوریه روز گذشته ضمن محکوم کردن اقدامات آمریکا و ترکیه، تأکید کرد که سفر مخفیانه هیأت آمریکا به ادلب، دزدمنشانه و راهزنانه است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار