حمایت حزب لیبرمن از قانون جلوگیری از نخست وزیری مجدد نتانیاهو

حزب اسرائیل بیتنا اعلام کرد از قانونی که مانع از نخست وزیری مجدد نتانیاهو می‌شود حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۸۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ - 05March 2020

حمایت حزب لیبرمن از قانون جلوگیری از نخست وزیری مجدد نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب «اسرائیل بیتنا» روز پنجشنبه اعلام کرد از قانونی که مانع از نامزد شدن «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه می‌شود حمایت خواهد کرد.

در صورتی که حزب اسرائیل بیتنا از این قانون حمایت کند، این قانون حمایت اکثریت کنست را به همراه خواهد داشت.

حزب اسرائیل بیتنا در نشست کنست از پیشبرد دو قانون خبر داد که نخست محدود شدن دوره نخست وزیری هر شخص به دو دوره و قانون دوم جلوگیری از نامزد شدن عضو کنست برای نخست وزیری در صورتی که دارای اتهامات قانونی باشد.

پیشبرد این دو قانون به طور مستقیم نتانیاهو را هدف قرار داده که تا کنون چهار دوره نخست وزیر بوده و با اتهاماتی نظیر رشوه، فساد و خیانت به اعتماد مواجه است.

همچنین «احمد الطیبی» رئیس فراکسیون فهرست مشترک کنست (عرب‌های کنست) که پانزده کرسی در بیست و سومین کنست رژیم صهیونیستی داراست تاکید کرد که این فراکسیون در حال تهیه پیش‌نویس قانونی است که مانع از این می‌شود که رئیس اسرائیل وظیفه تشکیل کابینه را به هر کسی که مرتکب جرم شده است، واگذار کند.

«آویخای مندلبلیت» مشاور حقوقی رژیم صهیونیستی ماه گذشته کیفرخواستی را علیه نتانیاهو به اتهام رشوه خواری، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد ارائه داد و قرار است محاکمه وی در این اتهام‌ها در ۱۷ مارس آغاز شود، اما انتظار می‌رود که ماه‌ها به طول انجامد و در قانون رژیم‌صهیونیستی بندی وجود ندارد که مانع از تشکیل کابینه توسط نخست‌وزیری شود که در حال محاکمه است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار