مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

آمادگی دانشجویان جهادی کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با ویروس کرونا

«وحید حیدری» گفت: تاکنون حدود ۶۵ نفر از دانشجو‌یان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر دانشگاه‌ها برای فعالیت در زمینه مبارزه با ویروس کرونا نام‌نویسی کرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 06March 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، «وحید حیدری» مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز اظهار داشت: عملیات جهادی به مرکزیت قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج دانشجویی استان در سه زمینه مختلف تولید محتوا، مطالبه‌گری و زمینه آموزشی و مقابله با شیوع بیماری کرونا شروع به کار کرد.

وی افزود: در این قرارگاه یک تقسیم کار بین این دانشگاه‌های استان صورت گرفته به این شکل که دانشگاه‌های دارای رشته‌های غیر مرتبط با بحث درمان و بهداشت در تولید محتوا، ایجاد آرامش و آرام کردن جو روانی جامعه، بخش مطالبه‌گری از مسئولان برای مهیا شدن زیرساخت و در اختیار مردم قرار دادن مواد ضدعفونی و مواد بهداشتی ایفای نقش می‌کنند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بحث آموزش و پیشگیری نیز بر عهده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است و الان در مرحله ثبت‌نام و نام‌نویسی دانشجو‌های داوطلب هستیم.

حیدری گفت: با همکاری وزارت بهداشت، مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی قصد انجام عملیات خواهیم داشت و دانشجویان بعد از ثبت‌نام در قالب تیم‌هایی در مناطق مختلف سطح شهر و مناطق روستایی تقسیم می‌شوند و بحث آموزش، نوع تغذیه، بحث بهداشتی، پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: سعی می‌شود جلسه توجیحی قبل از انجام کار باشد که با تجربه کاری بیشتر عملیات صورت بگیرد و سعی بر ایجاد فضای بومی‌سازی شده تا دانشجو‌یان را بر اساس محل سکونت خود تقسیم‌بندی کنیم و در تیم شهرستان خود شروع به فعالیت کنند و دیگر نیازی به مهاجرت نباشد.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولید محتوا و بحث مطالبه‌گری و فضای مجازی تقریبا یک هفته است که شروع شده، اما طرح آموزش حضوری و خانه به خانه در مرحله ثبت‌نام است و از ۱۱ اسفند شروع شده و این ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

حیدری ابراز کرد: ما سازماندهی و تشکیل تیم‌های دانشجویی را انجام می‌دهیم، اما شروع کار دانشجو‌یان و ورودشان مستلزم نیاز جامعه علوم پزشکی استان است که در این زمینه بسیج دانشجویی استان و مجموعه بسیج جامعه پزشکی و بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان طبق تفاهم نامه کشوری به نتیجه می‌رسند که شروع کار دانشجو‌یان از چه زمانی خواهد بود.

وی عنوان کرد: تا کنون حدود بیش از ۶۰ نفر از دانشجو‌یان دانشگاه علوم پزشکی نام‌نویسی کرده‌اند که از شهرستان‌های بویراحمد، دوگنبدان و کهگیلویه در این جمع حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار