حجت‌الاسلام‌ مروی:

امت اسلامی از حقوق انسانی مسلمانان هند حمایت کند

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با آسيب‌ديدگان و خانواده‌های داغدار در حوادث اخير هند، خواستار حمایت تمام دُوَل و امت اسلامی و همه انسان‌های عدالت‌خواه جهان از حقوق انسانی مسلمانان هند شد.
کد خبر: ۳۸۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ - 06March 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در پی قتل عام مسلمانان هند، تولیت آستان قدس رضوی طی پیامی بر لزوم حمایت امت اسلامی از حقوق انسانی مسلمانان این کشور تأکید کرد.

در این پیام آمده است: كشور هند در جهان، به همزيستی مسالمت‌آميز اديان و اقوام و نژادها شهره است و الگوی مدارای بین دينی و قومی است.

در ادامه این پیام خاطر نشان شده است: اتفاقات اخير هر انسان دغدغه‌مندی را به تفكر وامی‌دارد كه ريشه اين جريانات چيست و چه كسانی از اين اتفاقات نفع می‌برند؟

در این پیام تصریح شده است: آنچه مسلم است اتفاقات اخير در كشور هند و بروز خشونت‌ها و اعمال محدوديت عليه مسلمانان به نام هر دين و آيين و قومی انجام بشود محكوم است و يک دسيسه بر عليه همه اديان و آيين‌ها است و بايد منافع قدرتمندان و مستكبران را در پشت آن جستجو نمود.

در پایان این پیام آمده است: ضمن همدردی با آسيب‌ديدگان و خانواده‌های داغدار در حوادث اخير انتظار می‌رود تمام دُوَل و امت اسلامی و همه انسان‌های عدالت‌خواه جهان از حقوق انسانی مسلمانان حمايت كنند و دولت هند حقوق شهروندی را رعايت نمايد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها