هوک:

گام‌های ایران در چارچوب برجام بوده است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای اقرار کرد که اقدامات ایرن در کاهش تعهدات برجامی خود در چارچوب این توافق بوده است.
کد خبر: ۳۸۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ - 06March 2020

گام‌های ایران در چارچوب برجام بوده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه با فرانس ۲۴، با ذکر این ادعا که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «بازی موش و گربه» می‌کند، اظهار داشت: آژانس دو گزارش دارد که در صورت انتشار نشان می‌دهد که ایران اجازه دسترسی به بازرسان را نداده و مواد هسته‌ای اعلام‌نشده داشته است.

هوک در عین حال اعتراف کرد که گام‌های هسته‌ای ایران در کاهش تعهدات برجامی در واکنش به بی‌عملی اروپایی‌ها و خروج آمریکا از این توافق قابل بازگشت است.

وی با مطرح کردن این موضوع که بیش از نیمی از کشورهای دارای صنعت هسته‌ای فعالیت غنی‌سازی ندارند، ادعا کرد که ایران نباید غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

هوک درباره خروج آمریکا از برجام گفت: ما به این دلیل از توافق خارج شدیم که ۱۱ سال دیگر امکان تولید سلاح هسته‌ای به ایران می‌داد. این توافقی است که تاریخ انقضا دارد و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را تا هشت ماه دیگر منقضی می‌کند.

هوک علاوه بر این مصاحبه در گفت‌وگو با خبرنگاران نیز ادعاهایی را در خصوص شیوع کرونا در ایران مطرح و مقامات ایرانی را متهم به دروغگویی در این رابطه کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها