«فرماندهان ورود ممنوع» روایتی از ۳۰ سردار تخریب‌چی/ تاریخ دفاع مقدس باید به دست نویسندگان ماندگار شود

یکی از نویسندگان دفاع مقدس گفت: کتاب فرماندهان ورود ممنوع خاطرات فرماندهان بزرگی است که داوطلبانه جان خود را در دست گرفته و قدم به میدان‌های مین می‌گذاشتند؛ آنان جان خود را در راه دفاع از میهن از دست می‌دادند و با این همه داوطلب، در این راه قدم می‌گذاشتند.
کد خبر: ۳۸۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ - 07March 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس،  «رحیم مخدومی» نویسنده کتاب در گفت‌وگویی پیرامون کتاب «فرماندهان ورود ممنوع» اظهار داشت: کتاب فرماندهان ورود ممنوع به مهمترین خاطرات ۳۰ سردار تخریب‌چی هشت سال دفاع مقدس پرداخته است؛ این کتاب در چاپ اول حدود ۷۰۰ صفحه است.

«فرماندهان ورود ممنوع» روایتی از ۳۰ سردار تخریب‌چی/ تاریخ دفاع مقدس باید به دست نویسندگان ماندگار شود


وی در مورد تصحیح کتاب فرماندهان ورود ممنوع ابراز کرد: از آنجا که جلد اول حدود ۷۰۰ صفحه و بسیار فشرده بود لذا تصمیم گرفتیم تا حجم کتاب را کاهش دهم و خاطراتی را که از ارزش کمتری برخوردار هستند را حذف کردم لذا در ویرایش دوم کتاب به ۳۵۰ صفحه رسیده است.

مخدومی ویژگی خواص کتاب فرماندهان ورود ممنوع را مطرح و عنوان کرد: یادداشتی که سردار سلیمانی بر مقدمه کتاب فرماندهان ورود ممنوع نوشته سبب شد تا این کتاب از اهمیت و جاذبه مضاعفی برخوردار شود.

وی علل نامگذاری کتاب فرماندهان ورود ممنوع بیان کرد و افزود: از آنجا که مضمون کتاب به خاطرات سی فرمانده تخریب‌چی تعلق دارد، آنان فرماندهانی بودند که کارشان وارد شدن به منطقه ممنوعه و میادین مین بود، این سرداران راه را برای سایر رزمندگان باز و مسیر را امن می‌کردند لذا نام کتاب را با عنوان فرماندهان ورود ممنوع نام گذاری کردم.

وی پیرامون مضمون کتاب فرماندهان ورود ممنوع اظهار کرد: کتاب فرماندهان ورود ممنوع خاطرات فرماندهان بزرگی است که داوطلبانه جان خود را در دست گرفته و قدم به میدان‌های مین میگذاشتند، آنان جان خود را در راه دفاع از میهن از دست می‌دادند با این همه داوطلب در این راه قدم می‌گذاشتند. دنیای فرماندهان تخریب دنیای سخت و پیچیده خطرناک همراه با ایثارگری و فداکاری بود. آنان در کنار لحظه‌های سخت با شوخی و شادی مرگ را که در یک قدمی شان بود نادیده می‌گرفتند.

مخدومی شیوه نگارش کتاب فرماندهان ورود ممنوع را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: کتاب فرماندهان ورود ممنوع کتابی بر پایه خاطرات است، خاطرات ناب ۳۰ نفر که به صورت مستند نوشته شده، این کتاب می‌تواند سوژه خوبی برای فیلمسازان و داستان‌نویسان باشد. کتاب فرماندهان ورود ممنوع را در ژانر هیجان می‌توان طبقه بندی کرد که عموما مورد علاقه جوانان و نوجوانان است در عین حال درس‌های ارزشمندی را برای آنان با خود به همراه دارد.

وی ارزش و اهمیت نوشتن کتاب‌هایی همانند کتاب فرماندهان ورود ممنوع اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس هشت سال از واقعیت تاریخ کشور ما را شکل داده است، این رویداد بزرگ باید ماندگار شود لذا نگارش کتاب‌های ارزشی و پیرامون دفاع مقدس کاری بس ارزشمند است، بدین ترتیب میتوان به معرفی وقایع و رخداد‌ها و حقایقی ارزشمند جنگ تحمیلی پرداخت، مقطعی که انسان‌های بزرگ جان بر کف پایه کشورشان و تعهدشان ایستادند و از آن دفاع کردند. اگر امروز مفتخر هستیم که یک وجب از خاک کشور را به بیگانه نداده‌ایم همه اش به مدد مردان بلند همتی همانند فرمانده‌هان رزمندگان، ایثارگران، شهدا و سرداران تخریبچی بوده است.

مخدومی پیام کتاب فرماندهان ورود ممنوع را بیان و خاطر نشان کرد: پیام کتاب فرماندهان ورود ممنوع کتابی سراسر هیجان و جذابیت همراه با مستند از هشت سال دفاع مقدس است افرادی که جان بر کف قدم به میدان گذاشتند و بسیاری از آنان در این مسیر شهید شدند برخی نیز به درجه جانبازی نائل آمدند بسیاری از آنان قطع عضو و یا نابینا شدند، ولی با اخلاص در میدان باقی ماندند این اخلاص و ایمان آن بود دشواری را بر آنان ناچیز می‌نمود در این مسیر بسیاری از آنان به مکاشفات ه عارفانه دست یافتند و این همه الگوی ارزشمند برای زندگی جامعه امروز می‌تواند باشد. البته من معتقدم خواندن این کتاب کار هر کسی نیست.

کتاب فرماندهان ورود ممنوع بیانگر سختی‌ها و ایثار در سخت‌ترین زمان است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار