امام جمعه موقت اهواز:

مردم عمل به توصیه‌های پزشکی را به عنوان یک تکلیف شرعی بدانند

سید ابوالحسن حسن زاده گفت: از نظر آموزه‌های دینی حفظ سلامتی و پیشگیری از واجبات است و عمل به توصیه‌های متخصصان پزشکی را به عنوان یک تکلیف شرعی، الزامی بدانند.
کد خبر: ۳۸۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ - 07March 2020

مردم عمل به توصیه‌های پزشکی را به عنوان یک تکلیف شرعی بدانند

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن حسن زاده»، امام جمعه موقت اهواز امروز با اشاره به اینکه کرونا ویروس تاکنون از نظر علم پزشکی بطور کامل شناسایی نشده است، اظهار داشت: دانشمندان ایرانی همه تلاش می‌کنند تا به مقابله با چنین ویروسی بپردازند در عین حال پیشگیری باید مورد توجه قرار بگیرد و در این باره مردم باید به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی را از عموم خواستار شد و افزود: نماز جمعه به عنوان مهمترین اجتماع اسلامی با توجه به شرایط جاری برگزار نمی‌شود لذا هرگونه اجتماعی باید لغو شود چرا که از نظر آموزه‌های دینی حفظ سلامتی و پیشگیری از واجبات است و عمل به توصیه‌های متخصصان پزشکی را به عنوان یک تکلیف شرعی، الزامی بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بر ضرورت توجه به توصیه‌های مسئولان بهداشت تأکید کرد و گفت: مردم در خانه بمانند و از ارتباط‌های غیرضروری پرهیز کنند، اطلاع رسانی خوبی در زمینه چگونگی پیشگیری صورت گرفته است که امیدواریم مردم عزیز ایران بدان‌ها عمل کنند.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز ادامه داد: از مجموعه درمانی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، تقدیر و تشکر جانانه‌ای داریم، این عزیزان علیرغم امکانات کم به درمان بیماران می‌پردازند و به بهترین شکل ممکن وظایف شان را انجام دادند تا آنجا که تشکر همه بزرگان نظام اسلامی، مراجع تقلید و مردم را به همراه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: متأسفانه سودجویانی وجود دارند که به احتکار و جعل مواد بهداشتی مورد نیاز می‌پردازند، موعظه و نصیحت در چنین افرادی تأثیرگذار نیست و برخورد شدید قوه قضائیه نیاز است تا بار دیگر اعتماد عمومی مردم و مسئولان ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار