تقابل جنگنده‌های «تایفون» انگلیس با بمب‌افکن‌های روسیه

وزارت دفاع انگلیس از رهگیری چند فروند بمب افکن ارتش روسیه که قصد نزدیک شدن به منطقه‌ای در شمال غربی ایرلند را داشتند، خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ - 07March 2020

تقابل جنگنده‌های «تایفون» انگلیس با بمب‌افکن‌های روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت دفاع انگلیس روز شنبه از رهگیری چند فروند بمب افکن ارتش روسیه که قصد نزدیک شدن به شهر «دانیگل» در شمال غربی ایرلند را داشتند، خبر داد.

به نوشته روزنامه «آیریش تایمز» وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که ۶ فروند جنگنده «تایفون» نیروی هوایی این کشور در دو نوبت یکی اوائل صبح شنبه و دیگری اواسط شنبه بعد از ظهر با برخاستن از پایگاه‌های هوایی «لوسی ماوث» در شمال شرقی اسکاتلند و «کونینگزبی» در شرق انگلیس، چند فروند بمب افکن روسیه را رهگیری کردند.

وزارت دفاع انگلیس بعد از بازگشت جنگنده‌های خود به پایگاه‌های خود، انجام موفق ماموریت رهگیری را اعلام کرد. یک سخنگوی نیروی هوایی انگلیس نیز با تایید این خبر گفت که جنگنده‌های تایفون این کشور در یک اقدام به موقع، چند فروند بمب افکن روسیه را رهگیری کردند. منابع مطلع نوع این بمب افکن‌ها را «توپولوف -۹۵» اعلام کردند.

هفته گذشته نیز جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی انگلیس مستقر در شمال شرقی اسکاتلند به دنبال نزدیک شدن یک هواپیمای ناشناس نزدیک حریم هوایی بریتانیا به پرواز درآمدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها