«أَشدّاءُ عَلى الكفّارِ رُحماءُ بَينهُم» در رفتار حاج قاسم سلیمانی+ فیلم

حاج‌قاسم سلیمانی کابوس شب‌های کفّار اما برای فرزندان شهدای مدافع حرم «پدر» و برای مردم ایران و آزادگان جهان، «سردار دل‌ها» بود.
کد خبر: ۳۸۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ - 09March 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمّد (ص) فرستاده خداست و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند...» این بخشی از آیه ۲۹ سوره مبارکه «فتح» است. همان آیه معروفی که آن را زیاد شنیده و می‌شنویم، «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم...».

وقتی این‌روزها، این آیه خوانده می‌شود، خود به خود ذهن‌ها به سمت و سوی مردی می‌رود که کابوس شب‌های کفّار؛ اما برای فرزندان شهدای مدافع حرم «پدر» و برای مردم ایران و آزادگان جهان، «سردار دل‌ها» بود. آری! رفتار حاج قاسم سلیمانی، رفتاری انسان‌دوستانه و اسلامی، برگرفته از قرآن کریم و مکتب او هم همان مکتب قرآن است که تا انقلاب مهدی (عج)، الگویی راستین نه فقط برای مسلمانان، بلکه برای همه آزادگان جهان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) در بخشی از سخنان خود، درباره صفات برجسته‌ انسانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرموده‌اند: «آن انسانی که در میدان جنگ آن‌جور می‌جنگد، وقتی سر و کارش با یک خانواده‌ی یتیم‌دار می‌افتد، آن‌جور با یتیمان همراهی می‌کند، خم می‌شود، بچّه یتیم‌ها را بازی می‌دهد، روی دوش خودش سوار می‌کند. این‌ها اصلاً همان چیزهایی است که ربطی به این ندارد که ما متدیّن باشیم و به چه دینی متدیّن باشیم تا این‌ها را احترام کنیم. هر انسانی در مقابل این عظمت وقتی قرار می‌گیرد احساس خضوع و تعظیم می‌کند».

این صفات برجسته حضرت علی (ع) را می‌توان رفتاری منطبق با آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» دانست که اگر هم کمی به رفتار‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی توجه کنیم، می‌توانیم نمونه‌ای از این رفتار علی‌گونه را در این شهید والامقام مشاهده کنیم؛ بنابراین می‌توان گفت که مکتب سلیمانی، همان مکتب قرآن و اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها