مدیرکل بنیاد شهید قم خبر داد؛

توزیع ۷۰۰ بسته بهداشتی پیشگیری از کرونا در بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر قم

حجت‌الاسلام حسن هنرمند گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان قم تا کنون ۷۰۰ بسته بهداشتی در بین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قم توزیع شده است.
کد خبر: ۳۸۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ - 09March 2020

توزیع ۷۰۰ بسته بهداشتی پیشگیری از کرونا در بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در حاشیه توزیع اقلام بهداشتی ویژه پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: از آغاز شناسایی و اعلام ویروس کرونا در قم، بنیاد شهید استان ضمن برگزاری ستاد پیشگیری، به‌منظور ایجاد آرامش در بین جامعه هدف، ملزومات بهداشتی را با هدف پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی تهیه، بسته‌بندی و توزیع کرده است.

وی ادامه داد: کار آماده‌سازی بسته‌های بهداشتی در اقدامی جهادی با حضور رؤسای مناطق و کارکنان مناطق و ستاد در شرایط کاملاً بهداشتی حتی در روز‌های تعطیل و عصر‌ها انجام و در منازل جامعه هدف توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: در این طرح، گروه اول جانبازان شیمیایی شدید و متوسط و ۷۰ درصد به دلیل شرایط خاص مجروحیت و گروه دوم والدین و همسران شهدا به جهت کهولت سن در اولویت قرار داشتند که کار توزیع بسته‌های بهداشتی در بین گروه اول به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های بهداشتی، همزمان توسط هفت اکیپ متشکل از کارکنان بنیاد در مناطق یک و دو و ستاد بسته بندی و توزیع می‌شود.

حجت الاسلام هنرمند افزود: علاوه بر جامعه هدف مذکور، سایر اقشار ایثارگری شامل افراد بالای ۶۰ سال نیز در مراحل بعدی و پس از تکمیل مرحله اول و دوم در این طرح قرار می‌گیرند.

وی اشاره کرد: متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و تقاضای بالا برای تأمین ماسک و ژل ضد عفونی، این بسته‌ها به صورت محدود و سهمیه بندی توزیع می‌شود؛ لذا تأمین آن برای جامعه هدف با زحمت همراه بوده است؛ چون بنیاد رأساً در این‌خصوص اقدام کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه هدف، رعایت نکات بهداشتی، اجتناب از حضور در تجمعات، پیشگیری و مراقبت همچنین در این مدت در هفت نوبت حدود ۱۰ هزار پیامک برای جامعه هدف ایثارگر ارسال شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرای طرح پایش سلامت جامعه هدف و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در این ایام صورت گرفت.

حجت الاسلام هنرمند با بیان اینکه طرح پایش سلامت به‌منظور حفظ و ارتقای سلامت ویژه جامعه هدف در طول سال با حضور پزشک در منازل والدین شهدا و جانبازان انجام می‌شود، گفت: این طرح ویژه کارکنان بنیاد در پایان هر سال صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها