ترامپ با وجود هشدار‌ها درباره «کرونا»، با هوادارانش دست داد

رئیس‌جمهور آمریکا که تلاش کرده شیوع ویروس «کرونا» را امری کم‌اهمیت و تحت کنترل جلوه دهد، امروز بی‌توجه به توصیه‌های بهداشتی، با گروهی از هوادارانش دست داد.
کد خبر: ۳۸۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ - 09March 2020

ترامپ با وجود هشدار‌ها درباره «کرونا»، با هوادارانش دست دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در حالی که ویروس «کرونا» جدید (کووید-۱۹) همچنان به سرعت در آمریکا در حال گسترش است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان تلاش می‌کند تا با موضع‌گیری‌ها و رفتارهایش، این مسئله را کم‌اهمیت و تحت کنترل جلوه دهد.

رسانه‌های آمریکایی ویدئویی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد وی امروز (دوشنبه) هنگام ورود به فلوریدا، به جمعیت هوادارانش نزدیک شده و با تعداد زیادی از آن‌ها دست می‌دهد.

این در حالی است که بر اساس توصیه‌های بهداشتی، افراد از دست دادن با یکدیگر منع شده‌اند.

ترامپ ساعتی پیش هم بار دیگر با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از آنفولانزای فصلی در آمریکا، گفت انتشار کرونا نباید به تعطیلی اقتصاد و زندگی عادی در آمریکا منجر شود.

امروز یک سخنگوی تیم ترامپ هم به رسانه‌ها گفته بود که وی قصد ندارد تجمعات انتخاباتی خود را متوقف کند و از بابت کرونا هم نگرانی ندارد، چراکه مرتب دستانش را ضدعفونی می‌کند.

در حالی که ترامپ امسال باید برای ادامه حضور در کاخ سفید در انتخابات ریاست‌جمهوری با دموکرات‌ها رقابت کند، شیوع ویروس کرونا و آثار منفی آن بر نمودار‌های اقتصادی آمریکا، به چالشی جدی برای ترامپ بدل شده است.

در روز‌های گذشته شاخص‌های بورس در آمریکا با افتی بی‌سابقه از زمان بحران مالی در سال ۲۰۰۸ روبرو شده و برخی پیش‌بینی کرده‌اند که اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی وارد رکود می‌شود.

ترامپ در تلاش برای کاستن از آثار منفی کرونا، تلاش کرده این ویروس را مسئله‌ای نه چندان مهم جلوه دهد. وی با بیان این ادعا که دولت فدرال به خوبی در حال کنترل شیوع این ویروس است، دموکرات‌ها و رسانه‌های جریان اصلی را به سوء استفاده سیاسی از این مسئله متهم کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها