آمریکا کاهش شمار نیرو‌های خود از افغانستان را آغاز کرد

یک مقام آمریکایی از خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان بر اساس توافق حاصل شده با طالبان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ - 09March 2020

آمریکا کاهش شمار نیرو‌های خود از افغانستان را آغاز کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک مقام آمریکایی دوشنبه شب از آغاز خروج نیرو‌های کشورش از افغانستان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این مقام آمریکایی که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت که صد‌ها نظامی آمریکایی بر اساس برنامه‌ریز‌های صورت گرفته در حال عزیمت به ایالات متحده هستند.

براساس توافقنامه صورت گرفته بین طالبان و آمریکا در ۲۹ فوریه (شنبه ۱۰ اسفند) نیرو‌های آمریکایی باید در ۱۰ روز روند خروج از افغانستان را آغاز کنند. «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در روز‌های گذشته گفت که آغاز عقب نشینی نیرو‌های این کشور از افغانستان را تصویب کرده است.

به نوشته این منبع خبری، در صورت ایجاد شرایط امنیتی مناسب در افغاستان، نیرو‌های آمریکا در ۱۴ ماه خاک این کشور را ترک خواهند کرد. گفته می‌شود که آمریکا با سنجیدن شرایط امنیتی وقت، شمار نیرو‌های خود در افغاستان را کاهش می‌دهد.

این در حالی است که رهبران احزاب مخالف افغانستان امروز در مراسمی جداگانه به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کردند و این اتفاق کار آمریکا را برای اجرای مفاد توافق صلح در افغانستان پیچیده می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار