تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج مداحان/ توصیه به برگزاری هیأت در فضای مجازی

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور از راه‌اندازی قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ - 10March 2020

تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج مداحان/ توصیه به برگزاری هیأت در فضای مجازیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یوسف ارجونی» مسئول سازمان بسیج مداحان صبح امروز (سه شنبه) در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ستاد سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور در جمع تعدادی از فعالان عرصه ستایشگری افزود: جامعه ستایشگری برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور، اقداماتی را در دستور کار قرار داده تا با همکاری مدیران هیأت‌های مذهبی و جامعه ستایشگر، کمکی به نهادهای امدادی و درمانی کشور کرده باشد.

وی در ادامه گفت: ستاد فرعی مبارزه با کرونا در رده‌های استانی تا پایین‌ترین سطح کانون‌های سازمان بسیج مداحان، برپا شده است.

ارجونی در ادامه به تبیین نقش وظایف جامعه ستایشگر خصوصاً مدیران هیأت‌های مذهبی برای مقابله با ویروس کرونا و جمع‌آوری کمک‌های خیرین و معتمدین محلی توسط مدیران هیأت‌ها و توزیع رایگان ماسک و اقلام بهداشتی در بین مردم پرداخت و با اشاره به لغو جلسات هیأت‌های مذهبی اذعان کرد: با توجه به اینکه مساجد، سنگرهای جامعه ستایشگری محسوب می‌شوند، متولیان هیأت‌های مذهبی و نخبگان عرصه ستایشگری برای تأمین و تجهیز اقلام سم‌پاشی برای ضدعفونی کردن اماکن مذهبی مثل مهدیه‌ها، مساجد، حسنیه‌ها در شهرها اقدامات مناسبی را در دستور کار دارند.

وی افزود: در چنین وضعیتی وظیفه مادحین تأکید بر عزم ملی و همکاری همه‌جانبه هیأت‌های مذهبی برای ارتقاء روحیه مردم و مقاومت در برابر این ویروس است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور ضمن تشکر از خدمات جهادی فعالین بسیجی افزود: هیأت‌های مذهبی ظرفیت‌های فراوانی دارند و در همین مدت کوتاه از شیوع ویروس کمک به مردم، اقدامات پیشگیرانه و کنترل محیطی محله‌ها برای سازماندهی و بسیج هیأت‌های مذهبی، ضدعفونی کردن معابر عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و تاکسی‌ها انجام خدمات رایگان بهداشتی به مردم از جمله اقدامات هیأت‌های مذهبی است.

ارجونی افزود: اصرار ما براین است که مادحین و مردم نباید از مجالس امام حسین (ع) دور شوند و باید بیش از هر زمانی دیگر به اهل بیت (ع) توجه و توسل داشته باشیم حتی با برگزاری مراسم در خانه‌ها باید این مهم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ایام اعتکاف گفت: روضه‌های خانگی در ایام البیض ماه رجب و انجام اعمال، ادعیه و روزه و استغفار برای تعجیل در فرج حضرت صاحب‌الزمان (عج) و تأکید بر خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر آن تاکید داشتند در دستور کار هیأت‌ها و مردم خداجوی قرار دارد.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور با اشاره به پویش‌های مذهبی مختلفی که در فضای مجازی راه‌اندازی شده افزود: هیأت تعطیل‌بردار نیست و دلتنگی‌های عاشقان و قرار زیارت برای استشفای مریض در فضای مجازی نقطه قوت، هیأت‌ها است که در هیچ وضعیتی هیأت ترک نخواهد شد و تأکید ما بر این است که مراسم هیأت‌هایبه صورت مجازی همراه با پخش زنده و یا بازپخش برخی مراسمات در شبکه‌های اجتماعی برگزار ‌شود.

وی ضمن تاکید بر اعلام آمادگی هیأت‌های مذهبی کشور برای کمک‌رسانی و انجام خدمات بهداشتی و درمانی به نهادهای متولی امر بهداشت و درمان گفت: جمع‎آوری کمک‌های مردمی توسط هیأت‌های مذهبی مبتنی بر الگوی محله محوری و تمرکز هیأت‌ها به محله و منطقه خود جهت خرید اقلام بهداشتی و تحویل در درب منزل نیازمندان و سالمندان محله و یا افراد نیازمندی که خانواده‌شان درگیر ویروس شده‌اند از دیگر اولویت‌های سازمان بسیج مداحان کشور است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار