مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

مشارکت 32 دستگاه در تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی

«مصطفی مشایخی» گفت: در طی دو سال اخیر جهش بسیار عالی در تکمیل موزه دفاع مقدس استان انجام شده که نتیجه همدلی و وفاق مجموعه استان است و حداقل 32 دستگاه با تمام توان در این مسئله ورود پیدا کردند.
کد خبر: ۳۸۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ - 10March 2020

حداقل 32 دستگاه با تمام توان در تکمیل موزه دفاع مقدس استان ورود پیدا کردند«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک در خصوص برگزاری هفتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهار داشت: این جلسه با ریاست استاندار استان مرکزی و حضور معاونین و مدیران کل دستگاه های مرتبط برگزار شد و روند کار احداث موزه دفاع مقدس استان کاملا در این جلسه تشریح شد.

مشایخی گفت: در طی 50 روز بیش از سه هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان از مجموعه موزه بازدید کردند که عمدتا از دانشجویان بودند.

وی گفت: در طی دو سال اخیر یک جهش بسیار عالی در تکمیل موزه دفاع مقدس استان انجام شده که نتیجه همدلی و وفاق مجموعه استان است که حداقل 32 دستگاه با تمام توان در این مسئله ورود پیدا کردند که از اعتبارات استانی هم در این خصوص تزریق و اعتبارات ملی نیز جذب شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان در مجموع امروز پیشرفت فیزیکی 77 درصدی دارد که اگر 7 میلیارد تومان با تأسیسات اعتبار تخصیص پیدا کند برای انتهای سال آینده به شکل کامل تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی یک رونمایی از آثار شهدا و رزمندگان انجام شد که با توجه به اینکه یک بخشی از کار موزه جمع آوری آثار است، 700 هزار سند مربوط به دوران دفاع مقدس جمع آوری شده که بخشی از آن آثار فیزیکی شهدا و رزمندگان است.

مشایخی گفت: با اعتمادی که در این چند سال از آزادگان عزیز به دست آمده بخشی از موزه نیز برای جمع آوری آثار آنها اختصاص داده شده که بعد از چهل سال آثار خود را به موزه دفاع مقدس ارائه کردند.

وی گفت: آثار 400 شهید در موزه دفاع مقدس جمع آوری شده که برای سایر بازدید کنندگان قابل نمایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها