ما قوی هستیم/

پیام ادار‌ه‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز ملی راهیان نور

اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت گرامیداشت روز ملی راهیان نور پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ - 10March 2020

پیام ادار‌ه‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز ملی راهیان نوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از  خرم آباد، اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت گرامیداشت 20 اسفند، روز ملی راهیان نور پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

هشت سال دفاع مقدس بخش عظیمی از تاریخ حماسی انقلاب اسلامی ایران است که مجاهدانی مومن، بصیر، ایثارگر و شجاع با خلق حماسه‌های ماندگار در آن دوران توانستند الگویی ارزشمند از مقاومت در برابر زورگویان و متجاوزین را به یادگار بگذارند. اگر امروز در کشورهای مسلمان منطقه، رزمندگان جبهه مقاومت لرزه بر اندام استکبار جهانی و ایادی‌شان می‌اندازند، نشانه تاثیرگذاری دوران هشت ساله دفاع مقدس  در ترویج روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر زور گویان است.

 مناطق عملیاتی، دری از بهشت، دری از رستگاری بوده و هست. سرزمین مقدسی که حضور در آن به انسان حیات طیبه می‌بخشد و آسمانش همواره مطلع الانوار حضرت حق، بر قلب پاک مردانی بوده و خواهد بود. شجاعانی که عاشقانه به ندای حسین (ع) زمان خویش لبیک گفتند و امواج طوفان‌های سخت را به سخره گرفتند. دلاورمردانی که هنگام ورود به این خاک مقدس، وضو می‌گرفتند و غبار جاده‌های خاکی زینت بخش چهره‌های نورانی‌شان می‌شد.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرمودند: «راهیان نور در واقع فناوریِ استفاده از ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس است»، راهیان نور فرصتی ارزشمند برای یادآوری حماسه‌ها، از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگانی است که جز رضای خداوند منان چیزی را نمی‌خواستند و من و ما را در پشت خاکریزها دفن کردند و همه او شدند و فرصتی برای صیقل دادن دل‌های زنگار گرفته و تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا است.

در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران از هر فرصتی برای کم رنگ جلوه دادن ارزش‌های به دست آمده در دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنند روز ملی راهیان نور فرصتی است تا بار دیگر با بازگویی و بازخوانی حماسه‌های غرور آفرین رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم پیوندی بین دو نسل گذشته و امروز انقلاب اسلامی به وجود آوریم.

در پایان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای راه امنیت و نیز شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، سیدالشهدای جبهه مقاومت، فرا رسیدن 20 اسفند روز ملی راهیان نور را گرامی‌ داشته و از خداوند متعال برای تمامی کسانی که در راه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند؛ زندگی سرشار از بهروزی و موفقیت آرزومند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار