آمریکا طالبان را به عدم پایبندی به تعهداتش متهم کرد

یک فرمانده ارشد آمریکایی سه‌شنبه طالبان را به عدم پایبندی به تعهداتش در توافق دوجانبه با آمریکا متهم کرده است.
کد خبر: ۳۸۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ - 10March 2020

آمریکا طالبان را به عدم پایبندی به تعهداتش متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه امروز سه‌شنبه طالبان را به عدم پایبندی به تعهداتش در توافقی که چند روز پیش میان دو طرف امضا شد متهم کرده است.

«کنث‌مک‌کنزی» که فرماندهی نیرو‌های ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، بخش‌هایی از آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد مدعی شده طالبان حملاتش را ادامه می‌دهد و به تعهداتش پایبند نبوده است.

مک‌کنزی که در جلسه‌ای در کنگره آمریکا صحبت می‌کرد گفت: «لازم است طالبان به تعهدات خودش پایبند باشد. آن‌ها دارند حملاتشان را ادامه می‌دهند. این حملات به سمت نیرو‌های ائتلاف نیست، در مراکز شهری نیست بلکه در گذرگاه‌های دورافتاده اتفاق می‌افتند.»

وی در ادامه گفت: «اما آن حملات اتفاق می‌افتند و با حرکت به سمت توافق مبتنی بر مذاکره و تعهداتی که آن‌ها داده‌اند همخوانی ندارند.»

ایالات متحده آمریکا ۱۱ روز پیش توافقنامه‌ای با طالبان توافقنامه‌ای را به امضا رساند که مسیر را برای خروج سربازان خارجی از خاک افغانستان هموار می‌سازد.

این توافقنامه در شهر دوحه، پایتخت قطر، از سوی «زلمی خلیل زاد» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به امضا رسید و وزیر خارجه ایالات متحده «مایک پمپئو» نیز شاهد این مراسم بود.

ایالات متحده تصریح کرده متعهد به کاهش تعداد نیرو‌های نظامی‌اش در افغانستان به هشت هزار و ۶۰۰ نفر– از تعداد ۱۳ هزار نفر کنونی- طی ۱۳۵ روز از زمان امضا این معاهده و از طریق همکاری با متحدینش در راستای کاهش شمار نیرو‌های ائتلاف در افغانستان در همین دوره زمانی، در صورت پایبندی طالبان به تعهداتش، خواهد بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار