ابطحی با اشاره به موج بازداشت شاهزادگان از سوی بن‌سلمان مطرح کرد؛

درگیری‌های خونین در انتظار دربار سعودی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است درگیری میان شاهزادگان سعودی به علت تفاوت سرسپردگی آنها به انگلیس و آمریکا است که در نهایت به درگیری‌های خونین در تصاحب تخت پادشاهی خواهد انجامید.
کد خبر: ۳۸۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ - 11March 2020

درگیری‌های خونین در انتظار دربار سعودیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به درگیری‌های اخیر در دربار سعودی و نقش آمریکا و انگلیس در پشت پرده بازداشت شاهزادگان آل سعود ازسوی بن سلمان، اظهار داشت: انگلیس همواره نقش اصلی و پشت پرده حوادث عربستان را بازی کرده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمونه سلطنت سعودی از هنگام شکل گیری خود با سرویس های جاسوسی انگلستان در ارتباط بوده و همه پادشاهان سعودی نیز تا زمانی که با ملکه الیزابت بیعت نکرده و نسبت به وی ابراز ارادت نمی کردند، نمی توانستند بر تخت سلطنت عربستان بنشینند از این رو سرسپردگی عربستان به انگلیس بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: با این حال امروز عربستان به سمت سیاست های آمریکایی حرکت کرده و کاخ سفید توانسته است نقش خود را در تأثیرگذاری در دربار سعودی افزایش دهد لذا اکنون نیز افرادی در این دربار بازداشت می شوند که همکاری مناسبی با آمریکا نداشته اند.

ابطحی در ادامه با اشاره به بازداشت نایف که پیش از این استاندار مکه و فرمانده گارد امنیت ملی عربستان بوده است، عنوان کرد: نایف به علت سرسپردگی بن سلمان به آمریکا با او زاویه داشت که همین باعث دستگیری وی شد لذا با توجه به وقایع اخیر به زودی شاهد صحنه های درگیری خونین در عربستان خواهیم بود چرا که حکام عربستان در استان های مختلف که از شاهزادگان هستند ساکت نمی مانند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر نمی رسد بن سلمان به راحتی و سالم از نقشه ای که آمریکایی ها برای او کشیده اند بیرون بیاید به خصوص در جنگ نفتی که با روسیه آغاز کرده تنها دود را به چشم خود می‌برد و اقتصاد خود را که به خاطر جنگ یمن نیز بسیار ضربه خورده است، با بحران رو به‌رو می‌کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار