پژمان‌فر با انتقاد به وضع قانون مغرضانه حقوق شهروندی در هند:

ادامه کشتار مسلمانان، دولت هندوستان را به انزوا می‌کشاند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دستگاه دیپلماسی کشورمان باید نسبت به بدرفتاری و آزار و اذیت مسلمانان هندی از سوی افراطیون هندی عملکرد فعال‌تری داشته باشد.
کد خبر: ۳۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ - 11March 2020

ادامه کشتار مسلمانان، دولت هندوستان را به انزوا می‌کشاندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر با اشاره به شکنجه و بدرفتاری با مسلمانان هندی از سوی دولت این کشور به واسطه وضع قانون مغرضانه حقوق شهروندی، اظهار داشت: این اقدام هندوستان خلاف حقوق بشر و خلاف حقوق اولیه هر انسانی است که می‌تواند در هر گوشه‌ای از دنیا زندگی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از شکل گیری موج گسترده‌ای در دنیا علیه مسلمانان، افزود: شکل گیری و گسترش جریان اسلام هراسی به انواع مختلف در دنیا ایجاد نگرانی می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسلمانان سراسر دنیا باید نسبت به آزار و اذیت مسلمانان در هند واکنش نشان دهند، عنوان کرد: مسلمانان دنیا نباید این مسئله را تنها یک مسأله داخلی در هند تلقی کنند چرا که اینگونه رفتار همه گیر شده و در کشورهای دیگری نیز شاهد گسترش بدرفتاری‌ها نسبت به مسلمانان هستیم لذا تمام سازمان‌ها و تشکل‌های اسلامی باید نسبت به این قضیه واکنش نشان دهند.

پژمان فر در ادامه تصریح کرد: انتظار ملت ما این است که اقدام دستگاه دیپلماسی ما صرفا در حد توئیتی که منجر به فراخواندن سفیر ایران در هند شده است، نباشد و این دستگاه بر اساس وظایف تعیین شده در قانون اساسی که اهتمام به امور مسلمانان است، فعال‌تر عمل کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل دیپلماسی سیاسی یکی از مسائلی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم و نسبت به اتفاقات مهم در دنیا واکنش مناسب و به موقع صورت دهیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هندوستان باید مراقب تحت تأثیر قرار گرفتن روابط خود با کشورمان به دلیل بدرفتاری با مسلمانان باشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان دنیا قدرتی دارند که می‌توانند در کنار یکدیگر باعث انزوای دولت هند شوند که جز پشیمانی برای آنها نخواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها