همسر شهید نواب صفوی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد

نحوه آشنایی شهید نواب صفوی با رهبر انقلاب خراسان علیه بی‌حجابی

همسر شهید نواب صفوی می‌گوید: دوستان و همرزمان شهید نواب شجاعانه تا آخر با وی بودند بطوریکه به شهید سید محمد واحدی قبل از اعدام می‌گویند به نواب توهین کن، اما او این درخواست ساواک را رد می‌کند و می‌گوید من را زودتر اعدام کنید.
کد خبر: ۳۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 18January 2015

نحوه آشنایی شهید نواب صفوی با رهبر انقلاب خراسان علیه بی‌حجابی

"نیره اعظم احتشام رضوی" همسر شهید نواب صفوی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در قم گفت: آنچه باعث شد راه و حرکت شهید نواب صفوی ماندگار شود، اخلاص وی در عمل و مبارزه بود.

همسر شهید نواب صفوی ادامه داد: این شهید بزرگوار خدای بزرگ را با تمام سلولهای وجودش عاشقانه میپرستید و همه وجودش خدا را فریاد میزد.

وی افزود: خداشناسی شهید نواب صفوی به حدی قوی و از درجات عالی بود که در هنگام نماز گویی خدا را با چشم دل میدید.

احتشام رضوی در ادامه تاکید کرد: همین اتصال به مقام ربوبیت باعث شده بود که شجاعت خاصی همه وجود وی را در بر بگیرد تا آنکه حتی اجازه نداد چشمانش را موقع تیرباران ببندند.

وی افزود: دوستان و همرزمان وی نیز شجاعانه تا آخر با وی بودند بطوریکه به شهید سید محمد واحدی قبل از اعدام میگویند به نواب توهین کن، اما او این درخواست ساواک را رد میکند و میگوید من را زودتر اعدام کنید.

همسر شهید نواب صفوی در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به جوانان گفت: در این دنیای فریبنده، آنچه که موجب عزت و نیل به موفقیت و پیشرفت جوانان است، مبارزه با هوای نفس و خواهشهای نفسانی است آنچنان که در عنفوان جوانی در حالات و روحیات شهید نواب صفوی مشهود بود.

احتشام رضوی با یادآوری مقطعی از تاریخ خاطرنشان ساخت: نواب احتشام رضوی پدر بنده و رهبر انقلاب خراسان بر علیه بی حجابی در سال 1314 بود که بر علیه نظام منحوس پهلوی قیام کرد و شهید نواب صفوی نیز در سال 1326 با وی آشنا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار