فرمانده سپاه قائمشهر خبر داد؛

راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در قائمشهر

«حسین علیزاده» از راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در ورزشگاه امام علی حبیبی قائمشهر خبر داد.
کد خبر: ۳۸۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ - 11March 2020

راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در قائمشهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ دوم پاسدار «حسین علیزاده» فرمانده سپاه قائمشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: همزمان با تشکیل قرارگاه فعالیت‌ها آغاز شد و به صورت مستمر و روزانه جلسات در سپاه و فرمانداری برگزار می‌شود.

وی افزود: در ابتدای کار، در 10 ایستگاه ثابت و متغیر در سطح شهرستان توسط حوزه‌های مقاومت با محتوای کاری مانند ضدعفونی کردن معابر، مغازه‌ها، ترمینال‌ها، پمپ بنزین‌ها، مساجد شهری و روستایی انجام شد.

علیزاده ادامه داد: این قرارگاه در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت نیز تشکیل شد و بسیجیان به صورت خودجوش در این عرصه هم پای کار آمدند و به صورت جهادی و انقلابی تلاش کردند و در این عرصه روحیه ازخودگذشتگی را به منصه ظهور گذاشتند و به صورت شبانه روزی فعال هستند.

این مسئول با بیان اینکه در بحث تأمین و تولید اقلام بهداشتی فردی و محیطی نیز بسیجیان ما ورود پیدا کردند، گفت: در این راستا کارگاه‌های تولیدی به صورت متمرکز با رعایت ملاحظات بهداشتی تحت نظر بهداشت در سطح شهرستان فعال شد و به صورت متمرکز هم اکنون در سه پایگاه در دو شیفت فعال است که در هر شیفت 20 خواهر در زمینه تولید ماسک ورود پیدا کردند و روزانه قریب به پنج الی هفت هزار ماسک تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث توزیع رایگان، اولویت‌های ما نیروهای خدماتی و طبقات ضعیف و متوسط جامعه هستند، گفت: این آمادگی را داریم با توجه به تفاهم‌نامه ای که داریم برای پیشرفت روند تولید منسوجات به تولید ماسک، لباس بهداشتی، گان و دستکش با رعایت نکاتی که در تفاهم‌نامه ذکر شد مجوز تولید را هم برای این بسیجیان صادر کنیم تا در چرخه تولید قرار بگیرند.

علیزاده ادامه داد: در دو روز گذشته قریب به 50 هزار عدد ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از محتکرین و سودجویان کشف و ضبط شد و در معرض عموم در اختیار دو بیمارستان رازی و بیمارستان ولیعصر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این امکان را داریم که در بحث توزیع به کسانی که این اقلام را در اختیار دارند، کمک کنیم، از راه اندازی قرارگاه جهادی شهید سلیمانی توسط بسیجیان خبر داد و افزود: این قرارگاه با نگاه جهادی توسط گروه‌های جهادی زیرمجموعه بسیج سازندگی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اجرایی شده است.

علیزاده از راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در ورزشگاه امام علی حبیبی خبر داد و گفت: این مکان برای گذراندن دوره تکمیل درمان خانواده‌هایی که امکان قرنطینه در منزل را ندارند برنامه ریزی شده است که با کمک بسیجیان آغاز بکار خواهد کرد تا پروسه درمان تا سلامتی جامعه داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه بسیج خواهران نیز به تأسی از زنان پشتیبانی جنگ، امروز به عرصه مدافعان سلامت پیوستند و در کارگاه‌های مردمی در تولید ماسک، دستکش و گان تلاش می‌کنند.

این مسئول با اشاره به هجمه‌های دشمن در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، از هجمه سلامت مردم به عنوان تازه ترین هجمه دشمن یاد کرد و با عنوان اینکه وضعیت بحرانی است و به فرموده مقام معظم رهبری کسانی که در این راه کشته شوند شهدای خدمت هستند، گفت: باید با نگاه جهادی و با تأسی از شهدا به انقلابی که آرمانش زمینه سازی برای ظهور آقا امام زمان است کمک کنیم تا به اهدافش دست پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار