نمکی:

موج ورود نسبت به خروج کرونا در قم و گیلان منفی شد

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه موج ورود شیوع کرونا در گیلان و قم و دیگر نقاط نسبت خروج روند شیوع کرونا منفی شده است.
کد خبر: ۳۸۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ - 12March 2020

راه‌اندازی طرح بسیج سراسری برای مقابله با کرونا/ موج ورود نسبت به خروج کرونا در قم و گیلان منفی شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بسیج سراسری برای مقابله با کرونا را به‌زودی در تمامی استان‌ها شروع می‌کنیم و هدف ما از این طرح این است که با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت بتوانیم با خانواده‌ها ارتباط بگیریم تا در روند بیماریابی سرعت بخشیم.

وی گفت: طرح ما مبنی بر این بود که افراد گرفتار و علامت‌دار را جداگانه تشخیص دهیم؛ همچنین در این هفته تعداد آزمایشگاه‌ها را به ۵۰ عدد رساندیم و هفته آینده تعداد آزمایشگاه‌ها به ۷۰ عدد می‌رسد تا بتوانیم این بیماری را در اشخاص زودتر تشخیص دهیم.

نمکی ادامه داد: برخلاف روزهای اول که مردم از ترس کرونا به بیمارستان‌ها آمده بودند و به دلیل ازدیاد مراجعه‌کننده افراد مبتلا و مشکوک با هم پذیرش می‌شدند، در این طرح افراد مبتلا و مشکوک جداگانه پذیرش می‌شوند.

وزیر بهداشت بیان کرد: این طرح با مدیریت استانداران در استان‌ها اجرا می‌شود و البته بقیه سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت تمایل می‌توانند در روند اجرایی این طرح به استانداران کمک کنند.

به گفته نمکی این طرح در چهار استان کشور شروع شده است و نتایج کاملاً مطلوبی هم داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه موج ورود نسبت خروج روند شیوع کرونا در گیلان، قم و دیگر نقاط موجود منفی شده است و استانی نداریم که در آن شاهد امواج طوفانی این بیماری باشیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در دو روز گذشته حدود سه و نیم میلیون نفر را ارزیابی کردیم که هزار و ۲۰۰ باید تحت مراقبت قرار بگیرید که از این تعداد تنها ۲۷۰ نفر بستری شده اند که البته دو هزار و ۷۰۰ نفر که با این افراد در ارتباط بودند را هم تحت مراقبت قرار داریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها