هشدار «عمار الحکیم» درباره شکنند‌گی وضعیت امنیتی در عراق

یک سیاستمدار عراقی در واکنش به حمله دیشب به مقر‌های الحشد الشعبی، درباره شکنندگی وضعیت امنیتی کشور و ناکام ماندن بغداد در قبال تعهدات بین‌المللی و امنیتی‌اش هشدار داد.
کد خبر: ۳۸۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ - 12March 2020

هشدار «عمار الحکیم» درباره شکنند‌گی وضعیت امنیتی در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق، روز پنجشنبه (۱۲ مارس-۲۲ اسفند) درباره تکرار نقض‌های امنیتی در کشور هشدار داد و گفت که این نقض‌ها عراق را در قبال تعهدات بین‌المللی و امنیتی‌اش با مشکل مواجه می‌کند.

دفتر اطلاع‌رسانی حکمت ملی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق «واع» منتشر شد، به نقل از الحکیم اعلام کرد: تکرار این نقض‌های امنیتی که آخرین آن‌ها حمله هوایی هواپیما‌های ناشناس به مقر‌های الحشد الشعبی در مرز‌های سوریه و حمله راکتی به پایگاه «التاجی» بغداد است، بیانگر شکننده بودن وضعیت امنیتی است.

وی افزود: این امر وجهه‌ای نامناسب و مغایر با عراق و توانمندی دولت آن در مهار وضعیت امنیتی به افکار عمومی نشان می‌دهد و عراق را در قبال تعهدات بین‌المللی و امنیتی با مشکل مواجه می‌کند.

سید عمار الحکیم در ادامه گفت: در عین حال که از دولت عراق می‌خواهیم که فورا این مسئله را حل و فصل کند و مانع بازگشت عراق به خانه نخست خود شود، چنین نقض‌های امنیتی صورت گرفته را به شدت محکوم و تاکید می‌کنیم که حفظ حاکمیت عراق و احترام به تعهدات آن در قبال جامعه بین‌الملل مسئولیتی است که بر گردن همه است.

منابع خبری سوریه و عراق، شامگاه گذشته از حمله هوایی به نقاطی در جنوب شرق بوکمال سوریه در نزدیکی مرز با عراق خبر دادند.

یک منبع در سازمان «الحشد الشعبی» عراق به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که در جریان این حملات، مواضع گروه‌های مقاومت «کتائب حزب الله»، «النجباء»، «سید الشهداء»، و لشکر «حیدریون» هدف قرار گرفته است.

وی تأکید کرد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد جنگنده‌های ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا این حملات را انجام داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اما شامگاه گذشته گفته بود که هواپیما‌های ناشناس مناطق جنوب شرق بوکمال را بمباران کردند.

با وجود اینکه سانا تأکید کرد که در جریان این حملات، هیچ آسیبی به کسی نرسیده است، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- از شهادت ۱۸ نفر از نیرو‌های الحشد خبر داد.

از سوی دیگر، شب گذشته پایگاه نظامی «التاجی» بغداد که محل استقرار نیرو‌های آمریکایی، انگلیسی و سایر نیرو‌های ائتلاف بین‌الملل موسوم به ضد داعش است، هدف حمله راکتی قرار گرفت که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و طی آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار