بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان به مناسبت روز شهدا؛

نعمت انقلاب اسلامی مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان به مناسبت روز شهدا بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ - 12March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان به مناسب روز بزرگداشت شهدا بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

یاد و خاطره شهدای راه اسلام را گرامی می ‌داریم که چراغ راه هدایت و بصیرت، مقاومت ملت ایران شدند و فریاد آزادی و دفاع از مظلوم و مظلومیت را نه تنها به ایران بلکه به جهان و جهانیان صادر نمودند.

شهیدان، دلسپردگانی هستند که خدا را نه برای شوق بهشت بلکه برای رسیدن به نور و یار طلب می‌کردند و با اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به ندای ولی زمان و رهبرشان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و با خون خود نهال انقلاب را حیات بخشیدند.

شهدا، شیرمردانی و شاهدانی بی‌ادعا هستند که مسیر بندگی را با اخلاص پیمودند و سرگردان دنیای هزار توی سرافکندگی نشدند و جان خود را در جهت تحقق و استقرار حکومت اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و ایستادند تا قرآن و اسلام زنده بماند.

شهیدان، مردان مردی هستند که ملائکه به حال آنها غبطه می ‌خورد و بزرگ مردانی هستند که «حاج قاسم» گل سرسبد آنها است و در بخش‌هایی از وصیت‌نامه این شهید عزیز آمده است: «امروز قرارگاه حسین ‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص) و شهدا، محور عزّت و کرامت همه ما هستند؛ نه برای امروز، بلکه همیشه اینها به دریای واسعه خداوند سبحان اتصال یافته‌اند. آنها را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همان‌گونه که هستند.»

آری! وصف عظمت مقام شهید در قالب الفاظ نمی‌گنجد که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: «شهدا، ستارگان درخشانی هستند که هر یک می‌توانند عالمی را روشن کنند و اگر این حقیقت زنده بماند، تقدیس شود و مورد تکریم قرار گیرد، تاریخ برای همیشه از آن بهره خواهد برد.»

امروز ما و نسل امروز ما باید بداند، نعمت انقلاب اسلامی و امنیت عصرحاضر، مرهون ومدیون خون پاک و مطهر شهیدانی است که با درک حضوربه موقع در صحنه برگی زرین درتاریخ ایران اسلامی رقم زدند.

اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان، ضمن پاسداشت بزرگ مردیهای شهیدان اسلام و گرامیداشت این روز بزرگ با تاکید بر لزوم عمل کردن به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ارج گذاری به راه شهدا و عمل کردن به سفارشهای این عزیزان که کمترین وظیفه ای است بر همگان که به آن اهتمام ورزند و هرگونه غفلت و انحراف ازاین مسیر نورانی، جبران ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها