واکنش «قالیباف» به خانه‌نشینی جانبازان دفاع مقدس

«محمدباقر قالیباف» در صفحه توییتر خود نوشت: «خیلی‌ها از چند روز خانه‌نشینی درست و عاقلانه برای کنترل ‎«کرونا» خسته و کلافه شده‌اند. این فقط تجربه‌ای کوتاه از یکی از ده‌ها مشکلی است که برخی جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی وطن سال‌هاست تجربه می‌کنند...».
کد خبر: ۳۸۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸ - 13March 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در صفحه توییتر خود، خانه‌نشینی این روزهای هموطنان برای کنترل ویروس کرونا را با سال‌ها خانه‌نشینی جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی دوران دفاع مقدس مقایسه کرد و نوشت: «خیلی‌ها از چند روز خانه‌نشینی درست و عاقلانه برای کنترل ‎«کرونا» خسته و کلافه شده‌اند. این فقط تجربه‌ای کوتاه از یکی از ده‌ها مشکلی است که برخی جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی وطن سال‌هاست تجربه می‌کنند. شاید وقت خوبی باشد که یادی کنیم از این شهدای زنده و بی‌ادعا و برای سلامتی‌شان دعا کنیم».واکنش «قالیباف» به خانه‌نشینی جانبازان دفاع مقدس

این واکنش محمدباقر قالیباف در حالی است که امروزه تعداد زیادی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، بیش از 30 سال است که در منزل خود یا آسایشگاه‌ها به‌سر می‌برند؛ به‌عنوان نمونه، جانبازانی که از گردن به پایین فلج قطع نخاعی هستند، سال‌هاست که روی تخت خوابیده‌اند و تصویری جز سقف را نمی‌بینند. همچنین جانبازان شیمایی نیز سال‌هاست که با بیماری‌های تنفسی و مشکلات دیگری نظیر هزینه‌های بالای درمان خود روبه‌رو هستند.

از سویی دیگر، با شیوع و گسترش ویرس کرونا در کشور، جانبازان دوران دفاع مقدس خصوصا جانبازان شیمیایی، یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در برابر این ویروس هستند که تاکنون نیز تعداد از آن‌ها به همین علت، به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار