گردان‌های حزب‌الله بر لزوم مقابله با حضور آمریکا در عراق تأکید کرد

حزب‌الله عراق ضمن انتقاد از مواضع برخی از سیاستمداران این کشور در حمایت از اشغالگری آمریکا، در باره پیامد این اقدام آن‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۳۸۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ - 12March 2020

گردان‌های حزب‌الله بر لزوم مقابله با حضور آمریکا در عراق تأکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیروهای مقاومت این کشور از هرکسی که مخالف حضور آمریکا در عراق باشد و در راستای پایان دادن به این حضور قدم بردارد، حمایت می‌کند.

حزب الله عراق امروز پنجشنبه طی بیانیه‌‌ای بعد از حمله راکتی دیروز به پایگاهی که نظامیان آمریکایی در آن حضور داشتند، گفت که «نیروهای اشغالگر باید مسئولیت و عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق، را بپذیرند و بدانند که تحقیر اراده مردم عراق بدون هزینه نخواهد بود و مقابله با اشغالگران و متجاوزان، حقی است که شریعت‌های آسمانی و قوانین بین‌الملل آن را تضمین کرده و به رسمیت می‌شناسد».

حزب‌الله عراق بار دیگر از افراد و گروه‌هایی که معتقد به ضرورت اقدام برای پایان دادن به اشغالگری آمریکا در مرحله کنونی عراق هستند، خواست که با معرفی کردن خود فداکاری‌های خود را حفظ کرده و به شبهات در این باره پایان دهند.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «ما تأکید می‌کنیم که از آن‌ها دفاع خواهیم کرد. ما درباره هدف قرار گرفتن آن‌ها یا هر یک از نیروها و افراد مخالف طرح اشغالگرانه خبیث آمریکا هشدار می‌دهیم».

حزب‌الله عراق در ادامه بیانیه خود که به نظر می‌رسد در واکنش به مواضع برخی از سیاستمداران و دولتمداران این کشور در خصوص حملات آمریکا علیه نیروهای مقاومت است، تأکید کرد: «کسانی که برای محکوم کردن [حملات راکتی علیه پایگاه های آمریکا] شتاب می‌کنند و با جنایتکاران ابرازهمدردی می‌کنند، به آن‌ها می‌گوییم که اگر شما کشوری را اشغال کنید و فرماندهان میادین پیروز آن کشور را بکشید و نیروهای مرزبانی و ارتش آن‌‌ها را بمباران کنید و [در پارلمان] نمایندگانشان به اخراج شما رأی دهند، آیا فکر می‌کنید کسی از شما دفاع خواهد کرد یا به شما اجازه حضور در خاک آن کشور را خواهد داد، همانگونه که شما از این قاتلان حمایت می‌کنید؟».

حزب‌الله عراق این اقدام مقامات عراق را شدیداً تقبیح کرده است.

رسانه‌های عراقی شب گذشته از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار حزب‌الله عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها