کتائب حزب الله:

توطئه آمریکا برای جدا کردن مقاومت از ملت عراق محکوم به شکست است

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق حمله آمریکا به مواضع الحشد را در راستای تلاش‌های مذبوحانه آن برای ضربه به مقاومت مشروع ملت عراق در برابر حضور اشغالگران آمریکایی خواند.
کد خبر: ۳۸۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 13March 2020

توطئه آمریکا برای جدا کردن مقاومت از ملت عراق محکوم به شکست استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس‌، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد که آمریکا با هر بهانه‌ای به دنبال تقویت حضور خود در عراق است.

«محمد محیی» در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: «آمریکا در شامگاه چهارشنبه به محض اینکه به پایگاه التاجی حمله شد قبل از اینکه چیزی درباره آن ثابت شده یا تحقیقی درباره‌اش صورت گیرد اقدام به بمباران مواضعی در مرز کرد».

وی افزود: «طرف‌هایی هم که حمله به پایگاه التاجی را محکوم کردند، حمله آمریکایی‌ها به فرماندهان عراق نظیر ابومهدی المهندس را محکوم نکردند».

سخنگوی گردان‌های حزب الله تاکید کرد: «مقامات سیاسی و دولت عراق باید به مصوبات پارلمان و اراده ملت عراق و خون آن احترام گذارند و نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کنند».

محیی حضور آمریکا در عراق را باعث و بانی اوضاع کنونی عراق توصیف کرد و گفت: «آمریکایی‌ها بهای آن را داده واز این کشور خارج شوند».

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تصریح کرد: «پارلمان عراق این فرصت را به دولت داد که بتواند به طور دیپلماتیک کار کند تا نیروهای آمریکایی را اخراج کند، اما دولت این عمل را انجام نداد.

وی حضور آمریکا در عراق را مستلزم موجودیت مقاومت دانست و افزود: «آمریکا بارها و بارها نیروهای الحشد الشعبی را که با داعش روبه روست با هواپیماهایی که ادعا می‌کند ناشناس هستند هدف گرفت».

سخنگوی گردان‌های حزب الله گفت: «تکلیف قانونی، مقابله با رژیم اشغالگر و مبارزه با بقای آن است به خصوص که آمریکا باعث شده که کشور به سمت یک جنگ داخلی سوق پیدا کند».

محیی تصریح کرد: «ما از ثبات عراق و امنیت آن حمایت می‌کنیم تا دولتی پایدار داشته باشیم که قادر به کار و ارائه خدمات باشد».

محیی با بیان اینکه تلاش‌ اشغالگران آمریکایی جدا کردن مقاومت از ملت عراق است، گفت: «آنها در این توطئه موفق نبوده و نخواهند بود».

او افزود: «آمریکا در تلاش است تا حضور خود را در عراق مستحکم کند و اطلاعاتی در مورد ساخت فرودگاه در عین الاسد و استقرار موشک‌های پاتریوت وجود دارد».

سخنگوی حزب الله گفت: «مقاومت عراق درباره تقویت حضور آمریکا در عراق هشدار می‌دهد و به هر شکل به مقابله با آن خواهد رفت».

رسانه‌های عراقی چهارشنبه شب از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار کتائب حزب‌الله وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

حزب الله عراق و هیچ کدام از دیگر گروه‌های الحشد الشعبی مسئولیت حمله به التاجی را نپذیرفتند و برخی از احتمال تکرار صحنه سازی آمریکا به منظور حمله به مقرهای الحشد الشعبی نظیر حمله آذر ماه گذشته به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در القائم خبر می‌دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار