ترکیه:

گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده است

وزیر دفاع ترکیه گفت که گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده و آوارگان در حال بازگشت به این استان هستند.
کد خبر: ۳۸۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ - 13March 2020

گسیل آوارگان از ادلب متوقف شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز جمعه گفت که نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی از توقف گسیل آوارگان از ادلب و بازگشت پناهندگان به این استان است.

به گزارش شبکه تی‌آرتی، وی در ادامه گفت: «هدف ما ایجاد آتش‌بس دائمی در ادلب بوده و نقش خود را در این زمینه ایفا کرده و روس‌ها نیز نقش سازنده‌ای در این روند ایفا کرده‌اند.»

وی با اشاره به دیدار‌ها با هیئت روسی در آنکارا افزود: «توافقی که میان دو طرف حاصل شده بود امضا گردید و وارد مرحله اجرا شد و گشتی‌های مشترک دو کشور در بزرگراه M۴ از ۱۵ ماه جاری میلادی (۲۵ اسفند) آغاز می‌شود.»

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف هفت روز آینده تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار