ادامه موج واکنش عراقی‌ها به تجاوز آمریکا؛

اشغالگران را با زور اخراج می‌کنیم

مقامات و گروه‌های عراقی در ادامه موج محکومیت تجاوز آمریکا به خاک کشورشان تاکید کردند اگر دولت بخواهد در برابر خروج اشغالگران تعلل کند آن‌ها را با زور اخراج می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ - 13March 2020

اشغالگران را با زور اخراج می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین بهانه‌های آمریکا را برای تجاوز به مقر‌های نیرو‌های امنیتی در استان‌های بابل و کربلا را دروغین و ناخوشایند خواند و گفت: «آمریکا با طرف‌های رسمی عراق هیچ هماهنگی نکرده و آن‌ها را اصلا در جریان تجاوز خود قرار نداده بود».

وی گفت: «ما شروع به تحقیق کرده‌ایم تا دریابیم که چه کسانی به طرف آمریکایی مختصات سایت‌های مورد هدف را دادند و آن‌ها که بودند»

سخنگوی عملیات مشترک عراق با تاکید بر اینکه اظهارات و اتهام‌های آمریکا درباره حمله عراقی‌ها به پایگاه التاجی مبتنی بر هیچ اطلاعات جدی نبوده است، گفت: «ما از طرف آمریکایی درباره هدف قرار دادن نیرو‌های رسمی در یک کشور مستقل که با تروریسم روبرو بوده است، توضیحاتی را می‌خواهیم».

وی تاکید کرد: «ما به آمریکا اجازه نمی‌دهیم حساب‌های خاصی را در خاک عراق تسویه کنند و این اقدام عواقب جدی خواهد داشت».

ساعت یک بامداد امروز جمعه به وقت محلی جنگند‌ه‌های آمریکایی مواضع نیرو‌هایی از ارتش عراق، الحشد الشعبی و هنگ پلیس بابل را هدف گرفتند. تجاوز آمریکا با شهادت پنج نظامی و زخمی شدن شماری دیگر و انهدام مقر‌های مورد حمله همراه شد.

در همین حال موج محکومیت تجاوز آمریکا به مواضع نیرو‌های مسلح عراق از سوی مقامات و گروه‌های عراقی ادامه دارد.

دولت اجازه تکرار این تجاوزات را ندهد

فراکسیون پارلمانی «النهج الوطنی» عراق نقض حاکمیت این کشور و حمله آمریکا به نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی عراق را محکوم کرد و درباره پیامد‌های گسترده این تجاوز که تهدیدی برای امنیت عراق و منطقه است هشدار داد.

در بیانیه این فراکسیون آمده است: «ما از مقامات و احزاب سیاسی می‌خواهیم تلاش‌های خود رابرای ممانعت از تکرار این حملات و پایان دادن به تنش‌ها متحده کنند».

«نعیم العبودی» عضو گروه عصائب اهل الحق در پارلمان عراق هم از دولت عراق خواست اقدامات ویژه اخراج نظامیان خارجی از عراق را سرعت بخشد.

سید الشهداء: آمریکا ضرباتی که از مقاومت خورده یادآور شود

گردان‌های سید الشهداء وابسته به الحشد الشعبی عراق هم گفت: «عراقی‌ها در کنار ما اقدام وحشیانه آمریکا در نقض حاکمیت عراق را محکوم می‌کنند».

در بیانیه این گروه آمده است: «آیا لازم است که به اشغالگران نحوه برخوردمان با آن‌ها را در گذشته یادآوری کنیم یا آن‌ها می‌دانند که پاسخ ما زلزله وار و فراگیر خواهد بود. اشغالگران باید حواسشان به خشم ما باشد».

نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی که با مداخله نظامی در عراق جان صد‌ها هزار عراقی بی‌گناه را گرفتند بین مارس ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ در معرض حملات مجاهدان مقاومت و در راس آن گردان‌های حزب الله قرار گرفتند. تا جایی که در سال ۲۰۰۹ آمریکا این گروه را به همراه ابومهدی المهندس از مؤسسان آن و فرمانده شهید الحشد الشعبی را در لیست سیاه آمریکا قرار داد.

معاون اول رئیس پارلمان عراق: حضور نیرو‌های خارجی در عراق غیرقانونی است

«حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق هم حضور نیرو‌های خارجی در عراق را پس از مصوبه اخیر پارلمان غیرقانونی توصیف کرد.

وی از دولت و وزارت خارجه عراق خواست برای محکومیت حمله آمریکا در سطح بین المللی و اقدام برای پایان دادن به حضور اشغالگران در عراق اقدام فوری کنند.

مشاور الحشد الشعبی: ایران و نه آمریکا در کنار عراقی‌ها با داعش مبارزه کرد

«ابوضیاء الصغیر» مستشار سازمان الحشد الشعبی هم در گفتگو با المیادین تاکید کرد که بر خلاف ادعای ائتلاف بین المللی، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین المللی در کنار ما برای مقابله با داعش نبودند.

الصغیر گفت: «کسانی که با ما در برابر داعش ایستادند طرف ایرانی به فرماندهی شهید سلیمانی و فرزندان حزب الله بودند».

رئیس روابط الحشد الشعبی: در برابر آمریکا جز زور کارساز نیست

«علی الحسینی» رئیس روابط الحشد الشعبی در محور شمال عراق هم از بی تفاوتی وزارت خارجه عراق در برابر تجاوز‌های مکرر آمریکا به نیرو‌های عراقی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه عراق چه نقشی در برابر این تجاوزات ایفا می‌کند، افزود: «ما نیاز به محکوم کردن نداریم دولت باید از ملت و خواسته‌های آن پیروی کند».

الحسینی گفت: «آن‌هایی که در پارلمان عراق به اخراج نیرو‌های خارجی را از عراق رای ندادند آیا زندان ابوغریب را فراموش کردند؟».

وی افزود: «در برابر نیرو‌های خارجی جز زور کارساز نیست. دولت مصوبه پارلمان را اجرا نمی‌کند».

الکلدانی: آمریکا بی دلیل عراقی‌ها را در حمله به التاجی متهم کرد

«ریان الکلدانی» دبیر کل جنبش «بابلیون» در گفتگو با المیادین تجاوز آمریکا به مواضع نیرو‌های عراقی را محکوم کرد و گفت: «دلایل و شواهد آمریکا برای اتهام‌هایی که به نیرو‌های عراقی درباره حمله به پایگاه التاجی وارد می‌کند چیست؟

وی افزود: «هدف قرار دادن نیرو‌های امنیتی عراق به موضع گیری سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل احتیاج دارد».

الکلدانی گفت: «طرف‌های عراقی که در مورد تجاوز آمریکا موضع گیری نکردند در مورد واقعیت رویکرد آن‌ها شک و تردید وجود دارد. آن‌هایی که عراق و منافع ملت آن برایشان اهمیت دارد باید تجاوز آمریکا را محکوم کنند. مادر شرایطی حساس هستیم اگر همه طرف‌ها در عراق تجاوز آمریکا را محکوم نکنند با تجاوز‌های تازه روبه رو خواهیم بود».

این مقام جنبش بابلیون عراق گفت: «وقتی سفارت آمریکا به مقری تبدیل می‌شود که تانک‌ها در آنجا هستند یعنی از یک مقر دیپلماتیک به یک سایت نظامی مبدل شده است».

وی افزود: «وزارت خارجه عراق هنوز از شمار نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی و مواضع استقرار آن‌ها در عراق بی خبر است».

فراکسیون نمایندگان مستقل در پارلمان عراق هم تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به مقر‌های نیرو‌های عراقی را محکوم کرد.

در بیانیه این فراکسیون آمده است: «دولت عراق باید مصوبه پارلمان را برای اخراج نظامیان ائتلاف بین المللی اجرایی کند».

فراکسیون صادقون: تجاوز آمریکا اعلام جنگ علیه عراق است

«حسن سالم» عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق حمله آمریکا به مقر‌های نیرو‌های امنیتی در عراق را اعلام جنگ علیه این کشور برشمرد.

وی دربیانیه‌ای تاکید کرد: «حمله وحشیانه آمریکا اعلام جنگ علیه عراق است ودولت عراق باید در برابر این جنگ بایستد و کم‌ترین رویارویی اجرای فوری تصمیم پارلمان در اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی است».

سالم افزود: «آمریکا با بهانه‌های واهی و بی اساس به دنبال بی ثبات کردن عراق و تضعف قوای نیرو‌های امنیتی و به خصوص الحشد الشعبی در آن است».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار