رنجبرزاده با اشاره به نامه رئیس قوه مقننه به اتحادیه بین‌المجالس:

امکان تامین تجهیزات پزشکی از حقوق اولیه انسانی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امکان دستیابی جمهوری اسلامی ایران برای تامین اقلام بهداشتی و دارویی از جمله حقوق اولیه انسانی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ - 14March 2020

امکان تامین تجهیزات پزشکی از حقوق اولیه انسانی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نامه رئیس قوه مقننه به اتحادیه بین‌المجالس و روسای مجالس کشورهای مختلف در راستای ضرورت مداخله جهانی برای لغو تحریم‌های ضدانسانی در بحران کرونا، اظهار داشت: رئیس مجلس با اقدامی بجا و دیپلماتیک تلاش کرد، افکار عمومی دنیا بدانند تحریم‌ها و محدودیت‌های دارویی و پزشکی آمریکا علیه ایران چه آسیب‌های انسانی را در برداشته است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه هم اکنون تمام راه‌های ورود اقلام مورد نیاز پیشگری از بیماری مذکور، بسته شده یا نواقصی وجود دارد لذا تمام دنیا باید یکصدا خواستار لغو تحریم‌ها باشند تا راه‌های ورود اقلام بهداشتی و دارویی که موجب رفع نیازهای اولیه تامین سلامتی انسان ها بشمار می‌رود، بازگشایی شود.

وی ادامه داد: هم اکنون امکان هرگونه تعامل بین‌المللی برای کشورمات ملغی شده و تبادلات دارویی و پزشکی امکان پذیر نیست از این رو این ویروس می‌تواند به دیگر کشورها سرایت کند که به نوعی سلامت مردم دنیا را به خطر می‌اندازد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سلامت جهانی نباید تحت‌الشعاع سیاستمداران آمریکایی قرار بگیرد و این عرصه باید از همه محدودیت‌های ظالمانه جدا شود زیرا هر گونه بیماری و درد و رنج ملت‌ها، برای تمام افکار عمومی دنیا غمبار است و بدون شک زنگ خطری برای همه بشمار می‌رود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امیدواریم با مداخله همه نهادهای بین‌المللی، سفرا و روسای مجالس دیگر کشورها، امکان دستیابی جمهوری اسلامی ایران برای تامین اقلام بهداشتی و دارویی فراهم شود که از جمله حقوق اولیه انسان ها محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه خطاب به رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس، دبیر کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز روسای مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی ضمن ابراز تاسف از تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان، این اقدامات ایالات متحده از جمله تحریم‌های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را موانعی در مسیر مهار شیوع کرونا توصیف کرد و خواستار همصدایی جامعه بین‌المللی و مواضع اصولی برای لغو فوری همه تحریم‌ها از جمله تحریم های پزشکی آمریکا علیه مردم ایران شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار