پیکر پاک شهید گمنام با شکوه وصف نشدنی در راین تشییع شد

پیکر پاک و مطهر شهید گمنام ۲۰ ساله عملیات والفجر ۸ که به تازگی در منطقه فاو تفحص شده است با شکوه تمام و احترام ویژه توسط مردم شهیدپرور راین تشییع و تدفین شد.
کد خبر: ۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴ - 28September 2013

پیکر پاک شهید گمنام با شکوه وصف نشدنی در راین تشییع شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مردم راین که سالها به انتظار میزبانی از شهدای گمنام بودند، در آغازین روزهای ماه مهر و مهربانی و همزمان با هفته دفاع مقدس، به آرزوی دیرینه خود رسیده اند؛ این روزها شهر راین که نگین کویر خوانده می شود؛ خود حلقه ای شده تا درّ گرانی چون شهید گمنام را دربرکشد.

روزهای نخست پائیز در شهری که پردیس کویر ایران لقب دارد، حال و هوا را از روزهای فروردین هم بهاری تر کرده است؛ شهر یکپارچه شور و هیجان است و قلب های مردمان آکنده از لطافت حسی باران خورده است که همه پیچک های آبی عاطفه را در کوچه های سبزی که تابوت بهشتی یک شهید از آن می گذرد به رقص آورده است.

عطرافشانی مسیر تشییع شهید با گلاب ناب راین فضا را چنان خوشبو و معطر کرده است که استشمام آن ریه ها را پر از بوی خوش دلدادگی می کند.

جمعیت در جوار بقعه امامزاده هاشم از نوادگان امام صادق(ع)دقایقی مکث می کند و شهید به دور امامزاده طواف داده می شود؛ خانواده هایی که در مسیر تشییع قرار دارند تابوت را گلباران می کنند و نقل می پاشند؛ جمعیت حرکت را کند می کند.

مقابل جایگاه ویژه ای که در بلوار مدرس برای نماز بر پیکر مطهر شهید توسط آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است جمعیت توقف می کند؛ پس از آرام گرفتن جمعیت، نماز توسط حجت السلام حمید اسماعیل پور، امام جمعه شهر اقامه می شود؛ همه آن ولوله هم اکنون به سکوت و سکونی برای ادای نماز بر پیکر شهید آرام گرفته است.

پس از نماز، جمعیت خروشان بانوان که مشتاق بر دست گرفتن تابوت هستند جلو می آیند و تا نزدیکی کوچه ای که حالا "شهید گمنام" نام گرفته و تابلوی آن چند روز پیش نصب شده است خواهرانه بر او سوگواری می کنند.

جمعیت به سمت "تپه نورالشهدا" حرکت می کند؛ مسیری که از لحاظ ظاهری شباهت عجیبی به یادمان شلمچه دارد، مسیر را با پرچم های مختلف زینت داده اند؛ به بلندای تپه می رسیم، رفعت جایگاه شهید در بهشت برایم تداعی می شود که حالا زمین هم مرتفع ترین نقطه اش را برای به آغوش کشیدن پیکر مطهر او تقدیم کرده است.

قلب مردمان شهر آرام آرام تسکین می یابد؛ پیکر پاک فرزند روح الله به دامن خاک سپرده می شود؛ از حالا به بعد هر کسی به این فکر می کند چگونه باید از گمنام ترین نام آور آسمانی پذیرایی کند و رسم میزبانی را به جای آورد.

امام جمعه شهر می گوید: حرم شهید گمنام میعادگاهی برای دلهای عاشق و کسانی که در آرزوی شهادت هستند؛ خواهد بود.

وی می افزاید: هر کس هر اقدامی برای این شهید انجام داده است او هم سعی کند اقدامش را در گمنامی نگه دارد.
در پایان این آیین باشکوه دعای پرفیض کمیل توسط مداح اهل بیت قرائت گردید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار