توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی در سطح شهر و بیمارستان‌ها

خادمان امامزاده روح‌الله الحسنی (ع) به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام به تولید و‌توزیع رایگان ماسک و‌مواد ضدعفونی بین مردم و کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌کند.
کد خبر: ۳۸۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 14March 2020

توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی در سطح شهر و بیمارستان‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ویروس کرونا چندی است که مردم شهرهای مختلف کشور را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است که به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، بسیاری از افراد به صورت خودجوش علاوه بر ضدعفونی معابر، اقدام به توزیع ماسک نیز می‌کنند تا این ویروس به زودی مهار شود.

بر همین اساس، در بسیاری از بقاع متبرکه ضمن توزیع مواد ضدعفونی برای مردم، دستکش و ماسک‌نیز توزیع می‌شود.

آستان روح‌الله الحسنی (ع) در حوالی میدان امام‌خمینی (ره) تهران از این دست امامزادگان است که روزانه بسته‌های بهداشتی بین مردم منطقه ۱۲ تهران و سایر مناطق شهر توزیع می‌کند.

تولید روزانه دو هزار ماسک برای مبارزه با کرونا

حجت‌الاسلام «حجر رسولی» مدیر آستان روح‌الله الحسنی (ع) در گفت‌وگویی با اشاره به توزیع روزانه یک هزار و ۷۰۰ ماسک بین مردم و کسبه منطقه ۱۲ تهران اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و‌ کمبود ماسک، با هماهنگی وزارت بهداشت با یکی از کارگاه‌های تولید ماسک قرار داد بستیم.

توزیع ماسک در بیمارستان مفید

وی با بیان اینکه روزانه یک هزار و ۸۰۰ تا دو هزار ماسک تولید و به همت خادمان و جهادگران توزیع می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از ویروس کرونا علاوه بر ماسک، پدالکلی و مواد ضدعفونی نیز بین مردم توزیع می‌کنیم تا از این طریق برای مهار ویروس کرونا گامی برداشته باشیم.

حجت‌الاسلام رسولی با تقدیر از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، تصریح کرد: با توجه به لزوم حفظ سلامت کادر درمانی، سعی داریم ماسک‌های تولید شده راعلاوه بر بین مردم، در بیمارستان‌ها نیز توزیع کنیم. به همین منظور نیز روز گذشته بخشی از ماسک‌های تولید شده را در بیمارستان مفید توزیع کردیم.

تصمیم به خرید ۱۰۰ هزار ماسک داشتیم 

همچنین «حسین برهان» مسؤول گروه جهادی «حاج قاسم سلیمانی» که زیر نظر آستان امامزاده روح‌الله الحسنی (ع) اقدام به فعالیت می‌کند، در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات لازم برای مهار ویروس کرونا، اظهار داشت: گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی پس از زلزله و‌ سیل در شهرهای کشور تشکیل شد و اقدام به امدادرسانی کرد. اکنون نیز با شیوع ویروس کرونا علاوه بر ضدعفونی معابر، تصمیم به خرید ماسک برای مردم داشت که با توجه به کمبود و احتکار ماسک‌ها موفق به خرید آن نشدیم.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست خرید ۱۰۰ هزار ماسک را در نظر داشتیم، افزود: پس از عدم‌ موفقیت در خرید ماسک، با گروه تولیدی مذاکراتی داشتیم و‌ با خرید وسایل اولیه تولید ماسک، اقدام به تولید آن کردیم. به طوری که روزانه یک هزار تا دو هزار ماسک و دستکش توسط این گروه تولید و توسط نیروهای جهادی و خادمان در بین مردم‌ توزیع می‌شود.

نیروهای جهادی و خادمان آستان امامزاده روح‌الله الحسنی (ع) علاوه بر توزیع ماسک، اقدام به ضدعفونی معابر و وسایل عمومی در سطح شهر نیز می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار