معاون وزیر دفاع عنوان کرد؛

تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط وزارت دفاع

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و ۳۰ هزار قطعه ماسک برای مراکز درمانی تولید می‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ - 14March 2020

تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط وزارت دفاعبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «سعید شعبانیان» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره اقدامات صورت گرفته از سوی این وزارتخانه برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: با اعلام شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا و کشور ما، وزارت دفاع اقدامات گسترده‌ای را در این راستا انجام داده است.

وی افزود: وزارت دفاع از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین مطالعاتی را انجام داده و بر اساس آن پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی‌کننده برای شستشوی دست و ضدعفونی کردن سطوح تهیه و طراحی ماسک‌های بهداشتی N۷۵۰ و شش‌لایه که معروف به N۹۵ است که قابل شستشو است و  از کربن اکتیو ساخته شده در دستور کار قرار دارد.

امیر شعبانیان عنوان کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و بیش از ۳۰ هزار قطعه ماسک  N۹۵ وجود دارد. تا به امروز بیش از یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی‌کننده تحویل وزارت بهداشت و درمان شده است و علاوه بر آن ۲۸۰ هزار قطعه ماسک به این وزارتخانه داده شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در وزارت دفاع گفت: با توجه به مطالعات قبلی که در سال‌های گذشته در وزارت دفاع داشتیم، کیت‌هایی برای تشخیص این بیماری در وزارت دفاع تولید شد. این کیت‌ها با استفاده از سرریز دانش دفاعی ساخته شده و توسط وزارت بهداشت، انستیتو پاستور و دانشگاه علوم پزشکی تست و پروتکل‌های لازم را گذرانده‌اند و در سطح بیمارستان‌های نیروهای مسلح و تعدادی دیگر از بیمارستان‌ها هم‌اکنون با موفقیت در حال استفاده است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع اظهار داشت: وزارت دفاع برای مقابله با اقدامات بیوتروریستی و بیولوژیکی دشمن، فعالیت‌هایی را در دست اقدام و بهره‌برداری داشته است.

امیر شعبانیان بیان کرد: همچنین ما توانستیم لباس‌های فشار مثبت را برای انتقال و نگهداری بیماران و همچنین لباس‌های فشار منفی را برای کادر درمانی اعم از پرستاران و پزشکان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: ما اقدامات گسترده‌ای در زمینه جامعه هدف خودمان که بازنشستگان و شاغلان نیروهای مسلح هستند، انجام دادیم و تمام اقداماتمان معطوف به این هدف بود که از مراجعات این افراد به مراکز درمانی و مراکز مختلف سازمان تأمین خدمات درمانی کشور جلوگیری شود و در همین راستا، مهلت انقضای دفترچه های بیمه را تا پایان خرداد به تعویق انداختیم.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند از طریق فروشگاه‌های اتکا، اقلام ضروری خود را تهیه کنند، تصریح کرد: ما هم‌اکنون با ۵۰۰ فروشگاه در سطح کشور آماده خدمت‌رسانی به جامعه هدف خودمان و همچنین در عرصه ملی به همه مردم برای تأمین مایحتاج ضروری‌شان هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تأکید کرد: وزارت دفاع با برخورداری از دانشمندان بسیار پرتلاش و جهادگر در زمینه‌های مختلف تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه تولید کیت‌های تشخیصی بیماری‌ها از گذشته تا به امروز انجام داده است و به همین دلیل در شرایط فعلی با تغییر رویکردها توانست به سرعت کیت های تشخیص کرونا را تولید کنیم.

امیر شعبانیان با اشاره به تولید دوربین‌های حرارت‌سنج برای مراکز عمومی و فرودگاه‌ها توسط وزارت دفاع، گفت: صنعت دفاعی یک‌سری نیازمندی‌هایی را که برای دفاع و جنگ مورد نیاز نیروهای مسلح است، تولید می‌کند و وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح را بر عهده دارد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع عنوان کرد: بعد از اینکه نیاز به دوربین‌های حرارت‌سنج احساس شد، با تغییر کاربری دوربین‌های حرارتی که کاربرد نظامی دارند، از آن‌ها برای غربالگری بیماران کرونایی و افرادی که تب بالا دارند، استفاده شد. این دوربین‌ها هم‌اکنون در فرودگاه امام خمینی (ره) و بسیاری دیگر از فرودگاه‌ها و اماکن خاص در حال استفاده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها