حمله مجدد به پایگاه «التاجی» در عراق

رسانه‌های خارجی از حمله مجدد به پایگاه التاجی در عراق و اصابت ۱۸ موشک به این پایگاه خبر دادند.
کد خبر: ۳۸۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ - 14March 2020

حمله مجدد به پایگاه «التاجی» در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه التاجی در شمال بغداد هدف اصابت چند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

در چند روز اخیر این دومین بار است که کمپ التاجی هدف حملات راکتی قرار می‌گیرد.

شامگاه چهارشنبه پایگاه نظامی التاجی در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته بود. این پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی، انگلیسی و سایر نیرو‌های ائتلاف بین‌الملل موسوم به ائتلاف ضدداعش است؛ در این حمله دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

هر چند دو عضو حشدالشعبی عراق هرگونه ارتباط حشدالشعبی با این حمله را رد کرده بودند، جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه به این بهانه، به چندین پایگاه نیرو‌های حشدالشعبی عراق حمله و این پایگاه‌ها با بمباران کردند که بر اثر آن شماری شهید و شماری مجروح شده‌اند.

جنگنده‌های آمریکایی یک روز بعد، بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر حشدالشعبی در این استان و صلاح‌الدین و الانبار را بمباران کردند.

در پی این اقدام آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که وزارت خارجه این کشور، سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها