امیر حیدری خبر داد؛

ایجاد پست‌های غربالگری در ورودی استان‌های کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش از ایجاد پست‌های غربالگری توسط ارتش در ورودی استان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ - 15March 2020

ایجاد پست‌های غربالگری در ورودی استان‌های کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش «لبیک یا خامنه‌ای» که با هدف پیشگیری، پایش و شیوع ویروس کرونا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از روز‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در کشور و با ابلاغ فرمانده معظم کل قوا، نیرو‌های مسلح و ازجمله ارتش پای کار آمدند، اظهار داشت: امروز رزمایش بزرگی در نیروی زمینی ارتش آغاز شده است و هدف اصلی این رزمایش، این است که با یک روحیه تهاجمی و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، به مقابله با آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه این رزمایش هم‌اکنون در استان‌های قم و گیلان اجرایی شده است، گفت: این قابلیت وجود دارد که در استان‌هایی که ارتش در آن‌ها حضور دارد، این رزمایش برگزار شود.

فرمانده نزاجا با اشاره به اینکه در این رزمایش پنج اقدام خاص انجام می‌شود، افزود: در ورودی استان‌ها پست‌های غربالگری ایجاد خواهد شد و کسانی که می‌خواهند وارد استان شوند، غربالگری می‌شوند و خودروی آن‌ها شتشو می‌شود؛ همچنین اگر کسی مبتلا به کرونا باشد با آمبولانس به مراکز درمانی اعزام خواهد شد.

امیر حیدری اضافه کرد: ضد عفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌ها، توسعه پست‌های مراکز درمانی در استان‌ها برای تسریع در درمان و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و نقاهتگاه‌ها از دیگر اقدامات در این رزمایش است.

وی با بیان اینکه مطابق فرمانِ فرمانده معظم کل قوا، قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) در ستاد کل نیرو‌های مسلح راه‌اندازی شد، گفت: پیرو فرمان حضرت امام خامنه‌ای، این قرارگاه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌خصوص نیروی زمینی ارتش راه اندازی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد و ساختار‌هایی که در ارتش پیش‌بینی شده است، واحد‌های رفع آلودگی‌های خاص از ابتدا وارد میدان شدند و در کنار وزارت بهداشت به هموطنان خدمات‌رسانی کردند.

امیر حیدری عنوان کرد: در نیروی زمینی ارتش ۲۸ بیمارستان تخصصی و غیر تخصصی وجود دارد که هر کدام دارای بیمارستان سیار است و این ظرفیت در اختیار مردم قرار دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار