نماینده عراقی: گزینه نظامی برای اخراج آمریکا مطرح است

نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: در صورت پافشاری آمریکایی‌ها بر باقی‌ماندن در این کشور، گزینه نظامی برای اخراج آن‌ها مطرح است.
کد خبر: ۳۸۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ - 15March 2020

نماینده عراقی: گزینه نظامی برای اخراج آمریکا مطرح استبه گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع‌پرس، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که در صورت اصرار واشنگتن بر ابقای نیروهایش در عراق، گزینه نظامی مطرح می‌شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: دولت عراق می‌بایست فورا تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج کلیه نیروهای خارجی از کشور را اجرایی کند. این تصمیم از حمایت سیاسی و مردمی زیادی برخوردار است ودولت ملزم به اجرای آن است.

علیوی توضیح داد: در صورت پافشاری آمریکا به باقی‌ماندن در عراق، چندین راه برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور وجود دارد و در صورت شکست راه‌های دیگر در اخراج اشغالگران که جمعه پیش مرتکب حمله وحشیانه‌ای به نیروهای عراقی شدند، گزینه نظامی مطرح می‌شود.

وی پیشتر درباره حمله راکتی صورت گرفته علیه پایگاه «التاجی» بغداد - محل حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش- که به ادعای واشنگتن، نیروهای حشدالشعبی این حمله را انجام داده‌اند، گفته بود: در حال حاضر سناریوی آمریکا این است که اوضاع داخلی عراق را متشنج کند و با بحران‌آفرینی اوضاع را برهم بزند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هدف قرارگرفتن نیروهای آمریکایی در برخی پایگاه های این کشور در عراق و از جمله پایگاه التاجی را شیوهشناخته شده آمریکا برای بحران آفرینی توصیف کرد و گفت که طرف های نزدیک به آمریکا از جمله بقایای رژیم بعث و برخی طرف های داخلی که تلاش می کنند اوضاع داخلی عراق را به هم بزنند، مسئول این حمله راکتی هستند هرچند که در نهایت پشت پرده همه این امور، خود آمریکاست.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها