فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب خبر داد؛

ایجاد قرارگاه پدافند زیستی و رزمایش ارتش در مبارزه با کرونا در اهواز

امیر «حمزه بیدادی» گفت: با دستور فرمانده کل ارتش یک قرارگاه پدافند زیستی شکل گرفته و از امروز یک رزمایشی را در مقابله با ویروس منحوس کرونا در اهواز آغاز کردیم.
کد خبر: ۳۸۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ - 15March 2020

ایجاد قرارگاه پدافند زیستی و رزمایش ارتش در مبارزه با کرونا در اهواز

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، امیر سرتیپ دوم «حمزه بیدادی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور امروز در خصوص اقدامات ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متعاقب فرمانی که فرماندهی معظم کل قوا به نیروهای مسلح فرمودند مبنی بر در اختیار گذاشتن و به میان آمدن نیروهای مسلح، امکانات بهداشتی و تجهیزات جنگ‌های نوین آن‌ها، جلسه‌ای در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل و فرماندهان ارتش، سپاه، وزیر دفاع و دیگر مسئولان یک نشست فوری برگزار و تدابیر لازم را اتخاذ کردند.

وی افزود: فرمانده کل ارتش هم دستور داد که یک قرارگاه پدافند زیستی شکل گرفته و از امروز یک رزمایشی را در مقابله با این ویروس منحوس آغاز کردیم.

بیدادی ادامه داد: تمام تجهیزات‌مان را که می‌تواند به مجموعه کادر بهداشت و درمان کمک و پشتیبانی کند پای‌کار می‌آوریم؛ پتانسیل‌های خیلی خوبی داریم که به طور مثال در «بحث ضدعفونی و گندزدایی شهرها» می‌توانیم کمک خیلی خوبی را برای مجموعه بهداشت و درمان داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد: در بخش بیمارستانی هم یک هزار نقطه را رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور داد که به عنوان «بیمارستان‌های سیار» یا «ایستگاه‌های نقاهت و تشخیص» ایجاد کنیم که ۳۰۰ مرکز آن را ارتش تقبل کرده که در سراسر کشور ساماندهی و معرفی کند.

بیدادی اضافه کرد: ما هم به تبع این قرارگاهی که در سطح ارتش و نیروی زمینی تشکیل شده بود در مرکز جنوب غرب قرارگاهی را به مرکزیت اهواز تشکیل دادیم؛ حوزه کار قرارگاه ما استان لرستان، بخشی از استان ایلام و استان خوزستان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور بیان داشت: امروز یک نشستی با دانشگاه علوم پزشکی برگزار و با نظر آنها در نقاطی که لازم باشد ارتش ایستگاه‌های خود را برقرار می‌کند؛ گذشته از بحث پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی که مکرراً توصیه می‌شود، بهترین کمکی که می‌توانیم داشته باشیم تحت پوشش قرار دادن جمعیت چند صد هزار نفری ارتش (شامل خانواده‌ها، کادر، کارکنان و پادگان‌ها می‌شود) است که با این کار باری از دوش کادر بهداشت و درمان برداشته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار