یادواره سردار املاکی برگزار نخواهد شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و استان گیلان، یادواره سردار املاکی در 9 فروردین سال 99 برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۳۸۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ - 15March 2020

یادواره سردار املاکی برگزار نخواهد شد

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان پیش از ظهر امروز یکشنبه (25 اسفند) در دیدار با مدیرکل صدا و سیما، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی در همه عرصه ها، اظهار داشت: امروز که کشور ما درگیر شیوع ویروس کرونا شده، شاهد مجاهدت ها و ایثارگری های پزشکان و پرستاران در عرصه خدمت به سلامت مردم هستیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان «شهید خدمت» را برای این عزیزان برگزیدند.

پاکاری والدین شهدا و جانبازان شیمیایی را افراد در معرض خطر بیماری کرونا دانست و یادآور شد: میانگین سنی والدین شهدا بیش از 70 سال است و این کهولت سن موجب شده آسیب پذیری بیشتری نسبت به بیماری ها داشته باشند لذا با هماهنگی وزارت بهداشت، بسته های بهداشتی را تحویل ایثارگران به ویژه جانبازان شیمیایی دادیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری ویژه برنامه های روز بزرگداشت شهدا در فضای مجازی تحت عنوان «ایثار ادامه دارد» خبر داد و اضافه کرد: همه ساله مراسم تحویل سال در گلزارهای شهدای سراسر کشور برگزار می شد، اما امسال به واسطه پیشگیری از شیوع کرونا، مراسم تحویل سال در جوار مزار شهدا نخواهیم داشت.

پاکاری مراسم تحویل سال در گلزار شهدای رشت را در کشور بی نظیر دانست و یادآور شد: از خانواده های شهدا و ایثارگران و آحاد مردم گیلان می خواهیم لحظه تحویل سال به گلزار شهدا مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن یادواره شهیدان املاکی و کریمی در نیمه اول فروردین هستیم، خاطرنشان کرد: یادواره سردار شهید حسین املاکی در 9 فروردین یکی از یادواره های محوری گیلان است، اما با توجه به شرایط حاکم بر کشور و استان، سال 99 این یادواره برگزار نخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت سردار املاکی در شبکه باران خبر داد و عنوان کرد: سردار عبدالهی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح به این مناسبت در گفت وگوی ویژه خبری حضور پیدا خواهد کرد. دیدار با خانواده سردار املاکی از دیگر برنامه های 9 فروردین خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تقارن فروردین ماه با اعیاد خجسته شعبانیه و روز جانباز و روز پاسدار، اظهار داشت: از صدا و سیمای مرکز گیلان می خواهیم به بنیاد شهید جهت برگزاری ویژه برنامه های روز جانباز با محوریت پخش کلیپ و گفت وگو با جانبازان استان کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار