یک گروه ناشناس مسئولیت حمله به پایگاه «التاجی» را بر عهده گرفت

یک گروه ناشناس عراقی به‌نام «عصبة‌الثائرین»، مسئولیت حمله اخیر به پایگاه آمریکایی در بغداد را برعهده گرفت.
کد خبر: ۳۸۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ - 16March 2020

یک گروه ناشناس مسئولیت حمله به پایگاه «التاجی» را بر عهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های عراقی شب گذشته از اعلام موجودیت گروه جدیدی به نام «عصبة‌الثائرین»، خبر دادند.

به نوشته وبگاه «نهرین نت»، این گروه در نخستین بیانیه خود، مسئولیت حملات اخیر علیه پایگاه‌های آمریکایی را برعهده گرفتند.

پایگاه خبری شبکه «المیادین» نیز با انتشار این خبر نوشت: این گروه ناشناس و جدید عراقی طی بیانیه‌ای خود را از نیرو‌های مقاومت و ضد اشغالگری آمریکا معرفی می‌کند و مسئولیت حملات اخیر پایگاه‌های آمریکایی از جمله شلیک راکت به‌سوی پایگاه «التاجی» بغداد را برعهده گرفت و خواستار اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق شد.

اطلاعات چندانی از این گروه ناشناس عراقی در دست نیست و در بیانیه نخست این گروه نیز هیچ اشاره‌ای به هویت سرکرده‌های این گروه نشده است.

پایگاه التاجی چهارشنبه گذشته هدف اصابت ده‌ها راکت قرار گرفت. جنگنده‌های آمریکایی نیز بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشدالشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استان‌های بابل، صلاح‌الدین و الانبار را بمباران کردند.

شهرستان التاجی که پایگاه نظامی التاجی در آن قرار دارد، در شمال بغداد، پایتخت عراق واقع شده است؛ پایگاه نظامی در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است که شامل یک فرودگاه و یک پایگاه بزرگ است که در زمان رژیم صدام، وابسته به گارد ریاست جمهوری بود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار