سردار رحیمی:

افزایش پنج درصدی کشفیات در حوزه سرقت/ اجازه هیچ‌گونه تجمعی در چهارشنبه آخر سال داده نخواهد شد

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به افزایش هزار درصدی مواد محترقه پر خطر طی روز‌های گذشته گفت: اجازه هیچ‌گونه تجمعی در چهارشنبه آخر سال داده نخواهد شد.
کد خبر: ۳۸۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ - 16March 2020

افزایش پنج درصدی در حوزه کشفیات/ هشدار پلیس به برهم زنندگان امنیت در چهارشنبه آخر سالبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در گردهمایی معاونت‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در تهران بزرگ سالی پربرکت را پشت سر گذاشت، اظهار داشت: در حوزه سرقت، سه درصد در حوزه وقوع کاهش و پنج درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه طلافروشی ۷۵ درصد، بانک ۱۰۰ درصد، موتورسیکلت ۱۴ درصد و کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی سه درصد کاهش داشتیم؛ امسال همچنین ۳۷ درصد افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: سال گذشته دو هزار و ۷۸۵ فقره شرارت داشتیم؛ اما این موضوع امسال بیش از ۸۰۰ مورد بوده که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

سردار رحیمی افزود: برای چهارشنبه آخر سال چهار قرارگاه فجر، فتح، نصر و رمضان راه‌اندازی شده است و نیرو‌ها در این قرارگاه‌ها آمادگی ۱۰۰ درصدی دارند.

وی با بیان اینکه هشدار‌های لازم را به برهم‌زنندگان امنیت در تهران را می‌دهم و اجازه هیچ‌گونه تجمعی داده نخواهد شد، عنوان کرد: در روز‌های گذشته افزایش هزار درصدی مواد محترقه پر خطر را داشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۲۱۷ پایگاه نوروزی در تهران گفت: هزار و ۴۵۰ گشت خودرویی و موتوری و ۴۰۰ گشت پیاده در ایام نوروز به انجام وظیفه می‌پردازند.

سردار رحیمی در ادامه به دستگیری چهار باند سرقت مسلحانه طی روزهای گذشته اشاره و بیان کرد: یکی از این باند‌ها در پوشش اورژانس اجتماعی صاحب یک طلافروشی را با بهانه اینکه مبتلا به کروناست، سوار ماشین کردند و پس از سرقت، با آمبول هوا وی را به قتل رساندند.

وی با اشاره به اینکه تمامی سارقانی که به مرخصی آمده‌اند در سه سطح تقسیم‌بندی می‌شوند و در اختیار کلانتر‌ی‌ها قرار می‌گیرند، گفت: تمامی این مجرمان تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: طبق گزارش‌ها، به دلیل بی توجهی برخی از شهرندان نسبت به تذکرات درباره کرونا وضعیت در تهران خوب نیست؛ همه در معرض خطر هستند و باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهیم که دچار بحران شویم.

سردار رحیمی با بیان اینکه ما به دنبال پلمب هیچ مکانی و یا ایجاد محدودیت نیستیم، تأکید کرد: خطر جدی است و باید همه با یکدیگر با این ویروس مقابله کنیم.

وی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر اینکه آیا تصمیمی در خصوص نظارت پلیس بر چرخه توزیع اقلام پزشکی گرفته شده است، گفت: شایعاتی در خصوص اقلام پزشکی کشف شده در جامعه مطرح شده بود؛ صورت‌جلسه تمامی اقلام پزشکی که توسط پلیس کشف شده است، وجود دارد و ما هیچ‌گونه اجازه‌ای نداریم که حتی یک عدد از اقلام کشف شده را نزد خود نگه‌داری کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص نظارت پلیس بر چرخه تولید خاطرنشان کرد: یک طرح بین پلیس، دادستانی و تعزیرات با محوریت پلیس امنیت ایجاد شده است که بر تهیه، تولید و توزیع اقلام پزشکی نظارت خواهد داشت.

سردار رحیمی عنوان کرد: خوشبختانه بحث احتکار با توجه به کنترل‌ها کمتر شده و احتکار به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها