افزایش فلسطینیان مبتلا به کرونا دومین شهر کرانه باختری را به قرنطینه کشاند

تشکیلات خودگردان فلسطین پس از شهر بیت لحم در کرانه باختری، شهر طولکرم را هم برای مهار شیوع ویروس کرونا قرنطینه کرد و از رژیم صهیونیستی خواست درآمد مالیاتی فلسطینی‌ها را که نزد خود بلوکه کرده است، آزاد کند.
کد خبر: ۳۸۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ - 16March 2020

افزایش فلسطینیان مبتلا به کرونا دومین شهر کرانه باختری را به قرنطینه کشاندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که در اقدامی پیشگیرانه به منظور مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در سرزمین‌های فلسطینی شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری را بسته و تا اطلاع ثانوی مانع ورود و خروج به و از آنجا می‌شود.

«عصام ابوبکر» استاندار طولکرم در بیانیه‌ای خبری گفت: «این اقدام در راستای حفظ سلامتی عمومی و به دنبال ثبت یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر طولکرم اتخاذ شده است».

«محمد اشتیه» نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین هم امروز دوشنبه طی نطقی در آغاز نشست دولت خود در رام الله اعلام کرد که با ثبت یک مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که مربوط به فردی است که از هلند بازگشته است، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در سرزمین‌های فلسطینی به ۳۹ نفر رسیده است که دو نفر آن‌ها در طولکرم و مابقی در بیت لحم در جنوب کرانه باختری هستند.

باریکه غزه هنوز موردی از ابتلای به ویروس کرونا را ثبت نکرده است.

مقامات تشکیلات خودگران شهر بیت لحم و روستا‌های اطراف آن را هم پیش از این برای ممانعت از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این منطقه بسته و مانع ورود و خروج به و از آنجا می‌شود.

فلسطین نخستین موارد مبتلا به کرونا را در پنجم مارس در شهر بیت لحم ثبت کرد و گفت که این ویروس از چند گردشگر یونانی به چند فلسطینی که با آن‌ها در ارتباط بودند سرایت کرد و البته گردشگران یونانی هم پس از ابتلا به کشورشان مشخص شده بود که به این ویروس مبتلا بودند.

به دنبال ثبت موارد نخستین ابتلای به کرونا در بیت لحم همه مراکز عمومی در این استان تعطیل شده و ۲ هزار مورد مشکوک به قرنطینه خانگی فرستاده شدند.

ویروس کرونا تاکنون در بیش از ۱۵۷ کشور دنیا شیوع یافته و ۱۷۰ هزار نفر را مبتلا کرده که از میان آن بیش از شش هزار و پانصد نفر جان باختند.

از سوی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست درآمد مالیاتی تشکیلات خودگردان را که نزد خود بلوکه کرده است برای حمایت از تلاش‌های فلسطین در مقابله با خطر گسترش ویروس کرونا آزاد کند.

«شکری بشاره» وزیر دارایی فلسطین هم امروز با «موشه کحلون» همتای صهیونیست خود دیدار کرد و از او خواست همه درآمد مالیاتی که طرف اسرائیلی یک سالی است که توقیف کرده در شرایط دشوار کنونی آزاد کند.
بشاره گفت: «پول‌های بلوکه شده نزد اسرائیل حق ملت فلسطین است و سهم بسزایی در کمک به خزانه دولت فلسطین برای فراهم کردن تدابیر بهداشتی بهتر برای مقابله با چالش کنونی دارد».

رژیم صهیونیستی در ژوئیه ۲۰۱۸ (تیر ۹۷ماه) طرحی را تصویب کرد و بر اساس آن به صورت ماهیانه مقداری از مالیات تشکیلات خودگردان فلسطین را توقیف می‌کند. رژیم صهیونیستی مدعی است که تشکیلات خودگردان از پول مالیات برای کمک به خانواده قربانیان عملیات شهادت طلبانه و اسرای فلسطینی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار