رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از کرونا تجاوزات خود علیه فلسطین را شدت بخشید

نظامیان رژیم اشغالگر در ادامه حملات خود به مناطق فلسطین و جستجوی خانه به خانه طی بیست و چهار ساعت گذشته شماری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.
کد خبر: ۳۸۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ - 16March 2020

رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از کرونا تجاوزات خود علیه فلسطین را شدت بخشیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نظامیان رژیم اشغالگر در ادامه حملات خود به مناطق فلسطین و جستجوی خانه به خانه طی بیست و چهار ساعت گذشته شماری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند. همزمان شهرک نشینان نژادپرست صهیونیست هم صد‌ها اصله درخت انگور را در شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری قطع کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نظامیان رژیم اشغالگر یک جوان فلسطینی را در روستای «عزون» شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری پس از ضرب و شتم و توقیف خودرویش بازداشت کردند.

ورودی روستای «عزون» از شب گذشته شاهد درگیری ساکنان آنجا با پلیس رژیم صهیونیستی بود که در جریان آن جوانان فلسطینی به سمت گشتی‌های رژیم اشغالگر کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و نظامیان رژیم اشغالگر با بستن ورودی شهر خودرو‌های شهروندانی را که در حال بازگشت به خانه‌هایشان بودند توقیف کردند.

نیرو‌های رژیم اشغالگر پنج کودک فلسطین را هم در نزدیکی دیوار حائل در روستای العرقه در غرب جنین در شمال کرانه باختری بازداشت کردند و پس از بازجویی آزادشان کردند.

منابع محلی گفتند: نظامیان صهیونیستی پنج جوان فلسطینی را هم در همین منطقه بازداشت و به یک پست نظامی انتقال داده و پس از ساعت‌ها بازجویی آزاد کردند.

نظامیان اشغالگر یک زن را هم در نزدیکی پست نظامی حواره در نزدیکی شهر نابلس در شمال کرانه باختری بازداشت و به دستانش دست بند زدند.

نیرو‌های اشغالگر به محله «ام الشرایط» شهر رام الله در کرانه باختری هم هجوم بردند و «کریم خمایسه» خبرنگار فلسطینی را در حین پوشش یورش این نظامیان مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نهاد‌های اسلامی و فعالان شهر قدس درباره سوء استفاده رژیم اشغالگر از وضعیت شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های فلسطینی برای انجام اقداماتی که به مسجد الاقصی ضربه می‌زند هشدار داد و بر ضرورت دیمومیت برپایی نماز در مسجد الاقصی به رغم توقف آن در داخل مساجد مسقف آن تاکید کردند.

فعالان فلسطینی تاکید کردند که باید با حمله روزانه شهرک نشینان و نقشه‌های رژیم اشغالگر برای بستن مسجد الاقصی در چارچوب تلاش‌ها برای یهودی سازی و تقسیم زمانی و مکانی آن مقابله کرد به خصوص که رژیم اشغالگر به هتک حرمت مقامات دینی قدس ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند آن‌ها را برای دوره‌های مختلف از مسجد الاقصی تبعید کند.
روز یکشنبه نیرو‌های رژیم اشغالگر دو دختر جوان اهل قدس را برای پانزده روز از حضور در مسجد الفصی تبعید کردند.

شهرک نشینان صهیونیست امروز دوشنبه تحت حفاظت امنیتی شدیدی که پلیس رژیم صهیونیستی برای آن‌ها فراهم کرده بود به هتک حرمت صحن‌های مسجد الاقصی ادامه داده و در نزدیکی مصلای باب الرحمه که رژیم اشغالگر درصدد تسلط بر آنجا و تبدیل آن به یک کنیسه است، گشت زنی کردند.

رژیم صهیونیستی امروز همچنین ساخت یک دیوار بتنی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آغاز کردند که منطقه الشیخ سعد را از روستای صور باهر در جنوب قدس اشغالی جدا می‌کند و این طرح در چارچوب ساخت دیوار حائلی است که بیش از شش هزار شهروند فلسطینی صورباهر را از دیگر ساکنان روستا جدا خواهد کرد
بخش اعظم روستای صورباهر در داخل مرز‌های منطقه‌ای است که رژیم اشغالگر به خاک خود ملحق کرده است.

باوجود اینکه ساکنان آنجا قریب به چهار هزار هکتار از اراضی را در مناطق الف ب و ج به موجب توافق‌های اسلو در اختیار دارند، اما تشکیلات خودگردان به دلیل اشغال این منطقه توسط اسرائیل قادر به ارائه خدمات در آنجا نیست.

مقامات رژیم اشغالگر که از سال ۲۰۰۲ ساخت دیوار حائل را آغاز کردند از سال ۲۰۰۹، ۶۹ ساختمان را در صور باهر به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کردند. این دیوار ۷۷۰ کیلومتر طول دارد و ۷۳۳ کیلومتر مربع از اراضی شهروندان فلسطینی را از قلمرو سرزمین‌های فلسطینی جدا می‌کند و همچنین از طریق آن رژیم صهیونیستی قدس و منطقه اغوار را هم تحت کنترل خود می‌گیرد.
شهرک نشینان صهیونیست هم امروز دوشنبه ده‌ها اصله درخت مو را در منطقه بیت اسکاریا واقع در شهرک غوش عصیون در جنوب بیت لحم قطع کردند.

«حسن بریجیه» رئیس دفتر کمیته مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی صهیونیست‌ها در بیت لحم گفت: «شهرک نشینان صهیونیست از شرایط کنونی قرطینه استان بیت لحم اقدام به قطع درختیار و تخریب آن کردند».
طی سه هفته گذشته قریب به یک هزار و دویست اصله درخت زیتون و انگور در اراضی روستای الخضر و روستای وادی فوکین در استان بیت لحم توسط شهرک نشینان صهیونیست قطع شدند.

«حنان عشاوی» عضو کمیه اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با محکوم کردن حملات شهرک نشینان تندرو به شهروندان بی گناه فلسطینی و اموال و دارایی‌هایشان گفت که این تنش‌های عمدی و نظام‌مند که تحت حمایت رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام می‌شود در راستای تکمیل طرح اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطینی و تحمیل حاکمیت خود بر آنهاست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار