«بدر» عراق:

آمریکا حشدالشعبی را دشمن شماره یک خود در خاورمیانه می‌داند

یکی از سران سازمان «بدر» عراق بر این باور است که حشدالشعبی نه فقط در عراق، بلکه در خاورمیانه، دشمن شماره یک آمریکاست.
کد خبر: ۳۸۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ - 17March 2020

آمریکا حشدالشعبی را دشمن شماره یک خود در خاورمیانه می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صادق الحسینی» از رهبران سازمان «بدر» عراق به حملات اخیر ایالات متحده آمریکا به مواضع سازمان حشدالشعبی و نیرو‌های ارتش و پلیس عراق واکنش نشان داد.

الحسینی به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا «برای هدف قرار دادن مقر‌های حشدالشعبی، از مزدوران بومی و تکنولوژی خود مانند ماهواره و پهپاد استفاده می‌کند».

وی تأکید کرد که آمریکا ماهواره‌هایی را به کار گرفته است تا فعالیت حشدالشعبی را به‌عنوان یک گروه فعال و مهم در عراق رصد کند.

این مسئول عراقی ادامه داد: «آمریکا حشدالشعبی را نه فقط در عراق، بلکه در خاورمیانه، دشمن شماره یک خود می‌داند».

الحسینی بر این باور است که عملیات‌های اخیر آمریکا و حمله به مقر‌های حشد، مولود ماه‌های گذشته نیست، بلکه طرحی است که از زمان شکل‌گیری الحشد و موفقیت این گروه در مقابله با گروه تروریستی داعش و آزادسازی مناطق زیادی از عراق، طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: حشدالشعبی در عراق باقی خواهد ماند؛ زیرا یک گروه عقیدتی است که از حمایت مردم برخوردار است.

این رهبر سازمان بدر در پایان تأکید کرد: جنایات آمریکا فقط باعث خواهد شد که رهبران حشد در کامل کردن مسیر، پایان بخشیدن به حضور داعش و افزایش ثبات امنیتی بر عهد و پیمان خود بیشتر ثابت قدم شوند.

جنگنده‌های آمریکایی نیز بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر حشد‌الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استان‌های بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها