نماینده ائتلاف «الفتح» عراق:

هادی العامری گزینه مناسبی برای نخست‌وزیری عراق است

«مختار الموسوی» به اخبار مربوط به احتمال نخست وزیری «عدنان الزرفی» واکنش نشان داد و گفت: هادی العامری انسان مناسبی برای نخست‌وزیری عراق است.
کد خبر: ۳۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ - 17March 2020

هادی العامری گزینه مناسبی برای نخست‌وزیری عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری «الناس»، «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق به اخبار مربوط به احتمال نخست وزیری «عدنان الزرفی» واکنش نشان داد.

الموسوی با انتشار بیانیه‌ای گفت: اکنون و در این زمان دشوار، باید به اقتضای موقعیت، تصمیم مهمی بگیریم و گزینه مناسبی را برای جایگاه مناسب (نخست‌وزیری) برگزینیم.

وی تأکید کرد: فرد مورد نظر ائتلاف الفتح، یک سیاستمدار موفق است و موقعیت کنونی ایجاب می‌کند که وی را به‌عنوان نخست وزیر معرفی کنیم. در این برهه دشوار، نیازمند کسی هستیم که ما را به مکان امنی ببرد.

نماینده ائتلاف «الفتح» در پایان خاطر نشان کرد: تمام این ویژگی‌ها در شخص «هادی العامری» ظاهر شده و وی انسان مناسبی برای این مرحله است.

عراق تحت رهبری زیردستان آمریکا قرار نخواهد گرفت

«محمود الربیعی» سخنگوی فراکسیون «صادقون» نیز در واکنش به احتمال نخست‌وزیری الزرفی گفت: هرکس فکر می‌کند که عراق و نیرو‌های مقاومت، پس از تمامی پیروزی‌های خود در برابر تروریست‌ها و اشغالگران، تحت هدایت زیردستان آمریکایی قرار خواهد گرفت، متوهم است.

الربیعی تصریح کرد: رهنمود‌های مرجعیت، مطالبات معترضان و اراده افراد شجاع و مخلص، نقشه راه نجات عراق از طرح‌های فرصت‌طلبان است.

برخی از منابع ادعا کرده‌اند که الزرفی مأمور تشکیل کابینه شده است، ولی برخی از منابع دیگر تأکید کردند که با وجود ورود عدنان الزرفی به کاخ السلام، ولی مذاکرات همچنان در جریان است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها