تداوم جهاد مردمی برای مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی+تصاویر

با شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی، اقشار مختلف مردم با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس دوشادوش مدافعان سلامت در جهت ایمن­‌سازی جامعه در برابر این ویروس تلاش و مجاهدت می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 17March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، ستادهای استانی و شهرستانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با مسئولیت استاندار خراسان رضوی و فرمانداران و حضور دیگر اعضاء به ویژه مسئولین بهداشت و درمان و فرماندهان نیروهای مسلح فعال شد.

این ستادها بصورت روزانه اقدامات اجرائی و وضعیت شیوع ویروس را در سطح استان رصد و تدابیر تکمیلی و اصلاحی اتخاذ می­‌شود.

پس از فرمان رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح و تشکیل قرارگاه مرکزی امام رضا (ع) این اقدام در استان‌ها نیز گسترش یافته و تلاش‌های قبلی نیروهای مسلح استان خراسان رضوی نیز در قالب این قرارگاه سازماندهی و منسجم و عملیاتی شد.

آموزش نیروهای مردمی و فعال اجتماعی در محلات و روستاها جهت آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم با محوریت بسیج محلات، اطلاع‌رسانی و توجیه خانه به خانه و چهره به چهره با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای توسط کارشناسان خبره و مورد اعتماد مردم، مقابله با عملیات روانی در فضای مجازی و خنثی‌سازی آثار سوء جنگ روانی دشمن از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط سازمان­‌ها و تشکل­‌های مردمی و بسیجیان در سطح استان خراسان رضوی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی با کمک رده‌های بسیج در مناطق محروم، حاشیه شهرها و مناطق روستایی، استفاده از امکانات مردمی جهت گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، مقابله با احتکار اقلام بهداشتی و مایحتاج عمومی، کمک به شبکه بهداشت و درمان از طریق کادر پزشکی و پرستاری و درمانگاه‌های وابسته به نیروهای مسلح استان، فعال‌سازی گروه‌های جهادی بسیج و مددکاران اجتماعی و خیرین در راستای تهیه بسته‌های معیشتی حمایتی و توزیع اقلام بین خانوارهای نیازمند در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای بزرگ از دیگر فعالیت­‌های صورت گرفته در استان خراسان رضوی در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

اعمال تدابیر انتظامی و ترافیکی در راستای کنترل هرچه بیشتر رفت و آمدها و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری و در صورت ضرورت، قرنطینه برخی مناطق پرخطر و همچنین استقرار گروه‌های مدافعان سلامت، اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه در اماکن مذهبی به ویژه حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و فعال شدن گروه‌های فضای مجازی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند در راستای افزایش روحیه امید در جامعه از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

براساس این گزارش، در اکثر این اقدامات نقش انسجام‌بخش و حرکت‌آفرین پیشکسوتان دفاع مقدس با تکیه بر تجارب سال‌های حماسه مشهود بوده و موجب تشویق و ترغیب آحاد مردم به خصوص جوانان بسیجی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار