کوهکن:

تخریب تصویر همکاری میان ایران و آژانس ماحصل خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپا است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات پادمانی نباید با اغراض سیاسی بزرگنمایی شود و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نباید بازیچه کشورها باشد.
کد خبر: ۳۸۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ - 17March 2020

تخریب تصویر همکاری میان ایران و آژانس ماحصل خروج امریکا از برجام و بدقولی اروپا استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محسن کوهکن‌ریزی درباره گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام اظهار داشت: در این گزارش علاوه بر طرح مسائل فنی ادعاهایی مطرح شده و بیش از ادعاها این اظهارات شخص گروسی به عنوان رئیس آژانس است که حواشی سیاسی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که واشنگتن به دنبال تخریب تصویر همکاری میان ایران و آژانس است، تاکید کرد: نباید از یاد برد که تا مدت‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام ایران به انجام تعهدات خود بدون کم و کاست ادامه می‌داد اما بعد از این که انفعال اروپا برای ایران اثبات شد دیگر ادامه روند قبل دلیلی نداشت.

وی ادامه داد: طبیعی است که گزارش اخیر آژانس بر اساس گام های ایران در راستای کاهش تعهدات هسته‌ای خود تنظیم شده است و انتظار این که ایران همانند قبل در برجام رفتار کند غیرعقلانی است.

کوهکن با تاکید بر اینکه موضوعات پادمانی نباید با اغراض سیاسی بزرگنمایی شود، افزود: در گزارش تاکید شده است که آژانس تا به امروز هیچ‌گونه تغییری را در نحوه اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در برجام وفق اعلامیه صادر شده و سطح همکاری ایران برای راستی آزمایی و نظارت برجام مشاهده نکرده است در کنار این درباره اقئدامات ایران در راستای کاهش تعهدات هسته‌ای مطالب مختلفی طرح شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: گزارش‌های آپانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در ساختار خروج آمریکا از برجام، انفعال اروپا و عدم تحقق وعده‌های آنها تدوین شود، در این چهارچوب، کاهش سطح تعهدات هسته‌ای ایران برای آژانس غیرمعمول نخواهد بود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها