چهل سالگی سرو/ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم تکریم شهیدان و حفظ یاد و خاطره آنان/-۲

هیچ خطری بالاتر از فراموش کردن دشمن نیست

حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در بیانات خود به لزوم یه یاد داشتن دشمنی‌ استکبار با ایران اشاره کرده و گفته‌اند: برای کسی که در مواجهه با دشمن است، هیچ خطری بالاتر از فراموش کردن دشمن نیست.
کد خبر: ۳۸۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ - 20March 2020

عید/ هیچ خطری در مواجه با دشمن، فراموش کردن دشمن نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در بیانات و پیام‌های خود به حفظ و صیانت از دستاورد‌های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان اصرار و تاکید داشته‌اند و در مقابل آن وظایفی را برای عموم مردم در قبال شهدا فرموده‌اند.

از جمله یکی از پیام‌های مهم ایشان به یاد داشتن درس شهیدان و عمل به پیام آن‌هاست که در این خصوص در دیدار جمعی از خانواده شهدای استان لرستان در سال ۱۳۷۰ فرموده‌اند: «عزیزان من! زنان و مردان مسلمان و فداکار این خطه شهیدپرور! بدانید که خون جوانان شما بحمدالله هدر نرفت. جوانان شما مثل مولا و آقایشان حسین بن علی (ع) توانستند با جان خودشان اسلام را روسفید و مسلمین را سربلند کنند. امروز مسلمانان در دنیا قوی شده‌اند و جوانان در نقاط مختلف دنیای اسلام، به شوق اسلام به پاخاسته‌اند. چه کسی این کار را کرد؟ این عزت و شکوه و عظمت را چه کسی به اسلام داد؟ امروز چه کسی این حیثیت را برای امت عظیم اسلامی به وجود آورده است؟ همین جوان شما، همین عزیز شما، با جان و با خون خود. این درسی است که شهدا به ما دادند. ما نباید این درس را هرگز فراموش کنیم و نمی‌کنیم.»

ایشان همچنین درخصوص به یاد داشتن دشمنی‌های دشمنان و فداکاری شهیدان نیز در پیام خود به مناسبت دومین روز از هفته دفاع مقدس در سال ۱۳۷۱ بیان داشته‌اند: «حق آن است که این ملت بزرگ همه روز‌ها و سراسر تاریخ خود را مدیون و مرهون جوانمردانی بداند که با حضور فداکارانه خود در صف دفاع از میهن عزیز، انقلاب بزرگ خود را پیروز و ملت کهن خود را سربلند و روسفید کردند. مردم ما باید آن روز‌های پرمحنتی را که کشور اسلامی مورد تهاجم دشمنان قرار داشت و در بیرون و درون مرزها، در لباس‌ها و زیر نام‌‎های گوناگون، به ملت و کشور ما جفا و دشمنی و خیانت می‌شد، هرگز از یاد نبرند، فداکاری شهیدان و گذشت خانواده‌ها و حضور رزمندگان ما بود که ابر‌های تیره‌ آن روزگار دشوار را از افق زندگی این ملت زدود و بنام خدای بزرگ و یاری، ولی اللَّه الاعظم (ارواحنا فداه) و با رهبری امام راحل بزرگوار، کشور را نجات داد. همیشه و در همه تجربه‌های دشوار ملّی، همانگونه فداکاری‌هاست که سپیده‌ نجات کشور و ملت را پدیدار می‌سازند. بدین جهت وظیفه‌ قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی و تعیینی و همیشگی است. سلام خدا بر شهیدان، درود بر همه‌ ایثارگران و خانواده‌های گرامی آنان و رحمت و برکات خدا بر امام راحل شهیدان و سلسله جنبان شهادت در ایران اسلامی.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسوولان دستگاه قضایی نیز در سال ۱۳۷۷ فرموده‌اند: «خوب است همه به یاد داشته باشیم که این کشور، این انقلاب و این تاریخ، نجات‌یافته این مجاهدت‌ها و این خون‌هاست. بدانیم که این انقلاب و این ملت و این کشور، بخصوص فعّالان این نهضت بزرگ، چه دشمنان خونخوار و بی‌رحمی در کمین داشتند و هنوز هم دارند. همان‌هایی که شهید بهشتی را از دست این ملت گرفتند، هنوز در دنیا هستند. همان‌هایی که آن‌ها را کمک می‌کردند، هنوز هم می‌کنند. مبادا بعضی ساده‌دلی‌ها یا احیاناً کج‌فکری‌ها موجب شود که ما تصوّر کنیم دشمنی‌ها و دشمن‌ها تمام شدند؛ که این خطر بزرگی را تولید خواهد کرد. برای کسی که در مواجهه با دشمن است، هیچ خطری بالاتر از فراموش کردن دشمن نیست.»

معظم له در پیامی به مناسبت مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا فرموده‌اند: «همان دشمنانی که رزمندگان و مردان و زنان رشید و فداکار ما، جان عزیز و گرامی‌ترین عزیزان خود را در مقابله با آنان به میدان آوردند، امروز هم در کمین نشسته‏‌اند. اندکی غفلت ما به تسلط دشمن خواهد انجامید و سرمایه‏ بزرگ ملت ایران را به هدر خواهد داد. همه باید در راه آبادی و سربلندی ایران و حاکمیت اسلام، تلاش کنیم و روح شهیدان و قلب مبارک حضرت ولی اللّه الاعظم أرواحنا فداه را خشنود سازیم إن شاء اللّه.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدای استان کرمان در سال ۱۳۸۴ گفته‌اند: «خانواده شهدا یادآور و مظهر افتخار ملت‌اند، اما یک نکته دیگر هم در کنار این وجود دارد: خانواده‌های شهدا، ما را همیشه به یاد دشمنی‌هایی که با این ملت شده، نگه می‌دارند. دشمن را نباید فراموش کرد.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار