سردار عراقی‌زاده در پاسخ به دفاع‌پرس:

همکاری نیروهای مسلح با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در زمینه غربالگری/ آماده راه‌اندازی ۲۰ بیمارستان صحرایی هستیم

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، کار غربالگری در خروجی شهر‌ها و با همکاری نیروهای مسلح انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ - 17March 2020

به کارگیری ۲۰ بیمارستان صحرایی در صورت نیازبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دکتر «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و دبیر قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح از ابتدا عضو ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در کشور بوده است، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌ها، اقدامات متعددی به درخواست ستاد مقابله با کرونا اجرا شده است.

وی ادامه داد: مراکز درمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح را در ابتدا فقط در استان‌هایی که کرونا شیوع بیشتری داشت در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دادیم.

دبیر قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح افزود: در پی گسترش کشوری ویروس کرونا و بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، ۷۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع به‌صورت کامل در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته است.

دکتر عراقی‌زاده گفت: ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی نیروهای مسلح در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته است و اعلام کرده‌ایم که حدود ۲۰ بیمارستان آماده هستند تا به کمک ظرفیت‌های شهری بیایند.

وی اضافه کرد: تاکنون در شهر‌های رشت و قم دو بیمارستان صحرایی فعال مستقر شده است و در یکی دو شهر دیگر هم طی امروز و فردا بیمارستان‌هایی صحرایی، فعال خواهد شد.

دبیر قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح در خصوص راه‌اندازی مراکز نقاهتگاه در کشور بیان کرد: تعدادی از بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، آمادگی و شرایط لازم رفتن به منزل را ندارند و لذا باید یک دوران بینابینی به نام نقاهت را طی کنند.

سردار عراقی‌زاده ادامه داد: ستاد کل نیرو‌های مسلح پذیرفته است که ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی در این مرحله فراهم کند و در آینده اگر لازم بود، قابلیت افزایش این تعداد را دارد. از این ۱۰ هزار تخت هم‌اکنون پنج هزار تخت عملیاتی و فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت نقاهتگاه‌ها توسط بیماران اشغال شده و بیماران علاقه دارند پس از ترخیص، راهی منزل شوند.

دبیر قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مشکلاتی که مردم در تهیه ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی دارند، قرارگاه در بحث توزیع اقلام ورود کرده است، گفت: تمام ظرفیت تولید وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در اختیار این بخش است و چندین خط تولید جدید راه‌اندازی شده است.

سردار عراقی‌زاده ادامه داد: وزارت دفاع علاوه بر اقداماتی که در زمینه تولید کیت تشخیص کرونا و تولید ماسک‌های تخصصی انجام می‌دهد، طی یک ماه گذشته ظرفیت روزانه ۲۰ هزار ماسک N۹۵ را ایجاد کرده است و به همین میزان، ماسک‌های عادی نیز توسط وزارت دفاع تولید می‌شود.

وی افزود: از مصوبات قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) این بود که این ظرفیت را سه الی چهار برابر افزایش دهند. طبیعتاً عمده تولیدات وزارت دفاع در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در سطح بیمارستان‌های سراسر کشور توزیع خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بسیج امروز در تولید ماسک در کشور ظرفیت‌سازی کرده است، عنوان کرد: بسیج در کشور با استفاده از ظرفیتِ بسیج اصناف، حدود ۴۰ کارگاه تولید ماسک را در کشور راه‌اندازی کرده است.

دکتر عراقی‌زاده اظهار داشت: بخشی از تولیدات کارگاه‌های بسیج در اختیار بخش کشوری و بخش دیگری از آن‌ها در اختیار مشاغل و افرادی که نیازمند استفاده از ماسک هستند، قرار می‌گیرد و توزیع خانه به خانه اقلام بهداشتی هم از همین ناحیه انجام می‌شود.

دبیر قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر غربالگری کسانی که به مسافرت می‌روند، گفت: غربالگری از تصمیماتی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده است.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود غربالگری در مبادی ورودی شهر‌ها صورت گیرد که باعث ایجاد مشکلاتی می‌شد. در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تصمیم‌گیری شد که کار غربالگری در خروجی شهر‌ها انجام شود؛ این از تصمیمات جدی ستاد ملی مقابله با کروناست و نیرو‌های مسلح هم در این زمینه کمک خواهند کرد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: نیروی انتظامی به همین‌منظور در کنار اکیپ‌های بهداشتی  حضور خواهد یافت و در غربالگری اگر شخصی دچار بیماری باشد به مراکز درمانی اعزام خواهد شد.

سردار عراقی‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر اینکه بیمارستان‌های صحرایی بنا بر درخواست استانداران راه‌اندازی خواهند شد، گفت: راه‌اندازی هر بیمارستان صحرایی و هر اقدام دیگری توسط نیرو‌های مسلح به درخواست بخش کشوری خواهد بود. استانداران از ستاد ملی درخواست می‌کنند و ستاد ملی مقابله با کرونا این درخواست را خیلی سریع به ما منتقل می‌کند و ظرف کمتر از چند ساعت این اتفاق رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار