نامه‌های آسمانی شهدای البرز (۶)

از تمامی کسانی که این نوشته را می‌خوانند به شدت و به واقع التماس دعا دارم

شهید علی توکلی در وصیت نامه‌اش می‌گوید: امیدوارم خدا مرا جزو شهدا قلمداد کند، این نهایت آرزوی من است و از تمامی کسانی که این نوشته را می‌خوانند به شدت و به واقع التماس دعا دارم که خیلی محتاج و بی چیز هستم.
کد خبر: ۳۸۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰ - 25March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، دانش آموز بسیجی شهید «علی توکلی» در آخرین نامه اش خطاب به خانواده اش چنین می گوید:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت کردند و در راه خدا به مال و جان شان جهاد کردند، آن ها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان  رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.

سلام بر مهدی (عج)، منجی انسان ها، سلام بر نایب بر حق او، امام  خمینی، این ابراهیم زمان، این بت شکن قرن، این ابرمرد زمان و این قاعد کبیر. با نام خداوند آغاز می کنم که هرچه داریم از او داریم.

خداوندا!  به جز این خون ناقابل در درگاهت چیز دیگری ندارم که تقدیم راهت سازم. بارالها! این خون ناقابل را قبول فرما، یارب العالمین.

با سلام به خانواده عزیزم و تمامی دوستان و آشنایان و با سلام گرم به پدر و مادر عزیزم، آن هایی که شب و روز زحمت مرا کشیدند تا بتوانند فرزندی شایسته تحویل اسلام و جامعه بدهند. پدر و مادر عزیزم و خانواده گرامی ام، اگر من از این دنیا رفتم، زیاد ناراحت نباشید؛ زیرا هرکس یک روز از این دنیای مادی  می رود و مرگ حق است، پس چه بهتر که انسان در راه هدف عالی خود کشته شود.

من آن قدر گناه کارم که لیاقت شهادت را در خود نمی بینم و اگر فرجی شود و خدا مرا جزو شهدا قلمداد کند، این نهایت آرزوی من است و از تمامی کسانی که این نوشته را می خوانند به شدت و به واقع التماس دعا دارم که خیلی محتاج و بی چیز هستم. در نمازها و دعاها به فکر من باشید و برای من طلب مغفرت کنید، شاید خدا از تقصیرات من درگذرد.

پیامم این است که «از آخرت غافل نباشید» و از دوستانم مـی خواهم که مرا حلال کنند و مرا ببخشند. این راهی را که من انتخاب کردم، راهی است که حسین (ع) انتخاب کرده است. آری، « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » و حسین زمان هم خمینی است، او را یاری کنید که خدا را یاری کرده اید. ای امت مسلمان، ای پویندگان اسلام، هرگز امام را تنها نگذارید.

ای پدر و مادر گرامی، اگر من شهید شدم، هیچ نگرانی نداشته باشید و سربلندی شما هم این است که فرزندی در راه خدا داده اید؛ چون پیش خدا گم نمی شود.

پدر و مادر عزیزم، اکنون که عازم به جبهه  هستم چنـد کلمه ای با شما صحبت می کنم.

و اما مادرم، از شما می خواهم که اجازه درس خواندن به برادرانم بدهی، چون در آینده به آن نیاز دارند و از برادرانم بخواهید فرزندان شان را اسلامی تربیت کنند و به دوستانم بگویید: «نباید منتظر باشید که مرگ فرا رسد؛ بلکه باید به سراغ مرگ رفت؛ مگر انسان یک بار بیشتر می میرد پس چه بهتر آن یک دفعه هم در راه خدا باشد.»

راستی، پدر و مادر عزیزم، اگر جنازه ی مرا نیاوردند ناراحت نشوید و اگر خواستید مراسمی برای من بگیرید، ساده بگیرید و سعی کنید مانند پدر و مادر دیگران باشید.

 

* زندگی نامه:

نام شهید:‌ علی توکلی

تاریخ تولد: 3 تیرماه 1348

تاریخ شهادت: 9 تیرماه 1366

نوع عضویت: بسیجی

نوع شغل : دانش آموز

محل شهادت: منطقه ماووت عراق

محل مزار: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار