فرمانده سپاه استان کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت یگان‌های جنگ نوین سپاه برای مقابله با «کرونا» در کرمانشاه

سردار «بهمن ریحانی» گفت: یکی از کارهایی که به آن توصیه شده، رفع آلودگی از مکان‌های عمومی، شهرها و مراکز عبور و مرور مردم است که به حمد خدا، امروز شاهد فعالیت بخشی از یگان‌های جنگ نوین سپاه با حضور لشکر نبی اکرم (ص)، تیپ انصارالرسول (ص) و بهداری غرب جهت رفع آلودگی هستیم.
کد خبر: ۳۸۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ - 17March 2020

فعالیت یگان‌های جنگ نوین سپاه برای مقابله با کرونا در کرمانشاه/ تمامی مراکز درمانی سپاه آمادگی پذیرش بیماران را دارندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، در گفت‌وگویی اظهار داشت: در راستای کمک به بیماران مبتلا به کرونا، بیش از ۱۶ هزار نفر نیرو شناسایی شده است که آموزش خواهند دید و به مراکز بهداشت سراسر استان کرمانشاه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این افراد از طریق پایگاه‌هایی مقاومت و محله‌محور به مراکز اعزام خواهند شد، افزود: این افراد در تیم‌های چهار نفره با مسئولیت یک نفر از مراکز بهداری هر منطقه، سازماندهی خواهند شد.

سردار ریحانی گفت: غربالگری افراد در معرض خطر و شناسایی آن‌ها و طی کردن مراحل درمان، از وظایف این نیروهاست.

وی با اشاره به اینکه سپاه در کنار دولت در مواجهه با ویروس کرونا، همه تجهیزات و اقدامات و آمادگی‌های خود را به کار گرفته است، گفت: تمام مراکز سپاه، بیمارستان‌های سپاه و مرکز بهداری غرب، آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را دارند و اقدامات لازم جهت رفع این بحران انجام شده است.

سردار ریحانی تأکید کرد: یکی از کار‌هایی که به آن توصیه شده، رفع آلودگی از مکان‌های عمومی، شهر‌ها و مراکز عبور و مرور مردم است که به حمد خدا، امروز شاهد فعالیت بخشی از یگان‌های جنگ نوین سپاه با حضور لشکر نبی اکرم (ص)، تیپ انصارالرسول (ص) و بهداری غرب جهت رفع آلودگی هستیم.

وی عنوان کرد: در یک برنامه‌ریزی منسجم، هر روز بخشی از شهر جهت برطرف شدن آلودگی، ضدعفونی می‌شود.

فرمانده سپاه استان کرمانشاه گفت: این کار علاوه بر اینکه برای رفع آلودگی اثر بسیاری دارد، یک عملیات روانی و امیدواری برای مردم به‌دنبال دارد و مردم احساس می‌کنند که سپاه و نظام، جهت رفع مشکلات همواره در کنار آن‌ها هستند.

خدمت‌رسانی ۱۶ هزار بسیجی در مقابله با کرونا

«رضا منصوری» مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگویی، اظهار داشت: ۱۶ هزار نفر بسیجی در قالب ۴ هزار گروه، در راستای مبارزه با کرونا، در زمینه بیماریابی، گندزدایی معابر و سایر اقدامات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: هر تیم متشکل از یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی و سه نفر نیروی بسیجی خواهد بود و در تمام این برنامه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی محور است.

منصوری بیان کرد: نقاهت‌گاه با ۳۰۰ تخت ظرفیت در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای افرادی که پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان گلستان، باید دوره نقاهت را در مرکزی ایزوله سپری کنند، در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه افزود: کانونی به‌عنوان مرکز بحران مبارزه با کرونا، متشکل از پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان، دانشجویان رشته‌های پزشکی و مجمع خیرین تشکیل شده است که اکنون شمار قابل توجهی در آن ثبت نام و اعلام آمادگی کردند که در صورت اعلام نیاز دانشگاه، ساماندهی و اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین با تلاش فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، بخشی از الکل، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک مورد نیاز استان تامین شده است و بسیج نواحی و نیز ناحیه کرمانشاه و بسیج عشایری، به‌طور مداوم در حال ضدعفونی و گندزدایی مناطق حاشیه شهر کرمانشاه و معابر عمومی هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار