هلاکت ۵۰ تروریست «بوکوحرام» در نیجریه

وزارت دفاع نیجریه از هلاکت ۵۰ فرد مسلح عضو گروه تروریستی «بوکوحرام» در درگیری یکشنبه شب در منطقه «تومور» در جنوب شرق این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ - 17March 2020

هلاکت 50 تروریست «بوکوحرام» در نیجربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع نیجریه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عناصر تروریستی بوکوحرام در حالی که مجهز به سلاح بودند، سوار بر قریب به ۲۰ خودروی مجهز به سلاح، به مرکز تحقیقات نظامی تومور حمله کردند؛ اما پاسخ خودجوش نیرو‌های دفاعی و امنیتی ما این حملات دشمن را دفع کرد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: «آمار اولیه حاکی از زخمی شدن یک نیروی امنیتی نیجریه و کشته شدن ۵۰ نفر از عناصر مهاجم بوکوحرام است».

وزارت دفاع نیجریه تاکید کرد: «واحد‌هایی از ارتش نیجریه بقایای مهاجمان تروریست را تا مخفیگاه‌شان در ساحل دریاچه چاد تعقیب کردند و شماری از آن‌ها را دستگیر و دو خودروی زرهی و تسلیحات زیادی را از آن‌ها توقیف کردند».

این نخستین حمله بوکوحرام به تومور منطقه واقع در استان «دیفا» هم‌مرز با نیجریه محسوب نمی‌شود و از سال ۲۰۱۵ مورد حمله این تروریست‌ها قرار دارد. تروریست‌های بوکوحرام در ساحل دریاچه چاد واقع بین نیجر، نیجریه و چاد مخفی هستند.

خاطرنشان می‌شود، بوکوحرام یک گروه شورشی و تروریستی در شمال نیجریه است که اخیرا بار دیگر حملات خود را به اهداف نظامی و غیرنظامی را شدت بخشیده است.

گروهی از معترضان نیجریه‌ای چندی قبل با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه در یکی از شهر‌های این کشور، رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه و فروش سلاح به گروه تروریستی بوکوحرام متهم کردند.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، درگیری‌های چند دهه‌ای باعث کشته شدن ۳۶ هزار تن شده است و حدود ۲ میلیون نفر از خانه‌های خود در شمال شرقی نیجریه آواره شده‌اند.

این خشونت‌ها به نیجر، چاد و کامرون نیز گسترش یافته و باعث شده تا ائتلاف نظامی منطقه‌ای برای نبرد با این گروه تروریستی شکل گیرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها